Facebook става и новинарска агенция
Facebook става и новинарска агенция / Guliver/Getty Images

Facebook настъпва още по-амбициозно в сферата на медиите, като сключи споразумение с няколко престижни издания, с което ще предлага бърз и директен достъп на потребителите си до статии, съобщи вчера АФП.

С проекта, наречен "Моментални статии", потребителите на социалната мрежа ще могат да отварят през мобилните си телефони десет пъти по-бързо статиите, които ги интересуват, в сравнение със сегашното време за зареждането им през мобилен интернет. Това съобщи Facebook в специално създаден за целта блог.

Инициативата отвори оживен дебат между тези, които смятат, че обявеното споразумение с Facebook ще подпомогне традиционните издания и други, които смятат, че ще изгубят контрол над продуктите си.

Деветте медии партньори са "Ню Йорк таймс", "Нешънъл джиографик", "Бъзфийд", Ен Би Си, "Атлантик", "Гардиън", Би Би Си нюз, "Шпигел" и "Билд".

В момента средното време за зареждане на статия с кликване върху линк, който препраща към уебсайта на съответното издание, е осем секунди, посочва най-голямата социална мрежа в света с 1,4 милиарда потребители.

Издателите ще могат да продават пространства за реклама в статиите и така ще запазят приходите си и ще разполагат с информация за трафика, която ще бъде предоставена на тяхно разположение от Facebook.

Белият дом поздрави Facebook за нововъведената минимална заплата от 15 долара на час за политиката на компанията по даване на отпуск по майчинство и бащинство, съобщи говорителят Джош Ърнест, цитиран от Ройтерс.

Източник: БТА