Половината въпроси в изпитните листовки объркват кандидат-шофьорите
Половината въпроси в изпитните листовки объркват кандидат-шофьорите / снимка: Sofia Photo Agency, архив
Половината въпроси в изпитните листовки объркват кандидат-шофьорите
79764
Половината въпроси в изпитните листовки объркват кандидат-шофьорите
  • Половината въпроси в изпитните листовки объркват кандидат-шофьорите

Над 50% от въпросите в изпитните листовки объркват кандидат-шофьорите. Това заяви председателят на Асоциацията за квалификация на автомобилистите Красимир Георгиев. По думите му най-малко 30 на сто от въпросите на тестовете са нереални и измислени от хора, които нямат един час зад педалите. Според Георгиев всичко се прави с цел да се създават клиенти за купуване на книжки.

От Асоциацията за квалификация на автомобилистите са единодушни, че Законът за движение по пътищата се нуждае от незабавни промени за намаляване на черната статистика. Красимир Георгиев обясни, че основна роля за осигуряване безопасността на пътя имат изпитите, които полагат бъдещите шофьори.

„В момента над 50 процента от въпросите объркват водачите и ги затрудняват, а не ги улесняват да покажат това, което знаят. Това пък ги навежда към една друга мисъл: „Защо да се мъча с тези глупави и излишни въпроси? Аз трябва да намеря начин да си платя едни пари и да не уча да си взема книжката". Тези нереални въпроси, измислени от хора, които нямат и час зад педалите и в учебните кабинети, тези хора имам чувството, че умишлено задават тези въпроси, за да създават клиенти за купуване на книжки", каза Георгиев.

Рановски: Заради чувството за безнаказаност някои шофьори си мислят, че са безсмъртни

Според председателя на Асоциацията за квалификация на автомобилистите въпросите в изпитните листовки трябва да са по безопасно движение, а не по Закона за движение по пътищата.

„Какво е съотношението мощност/тегло за мотоциклет от категория А2", даде пример за такъв въпрос Георгиев.

Красимир Георгиев обясни още, че 30% от въпросите нямат нищо общо с шофьорския изпит, а други 20% до 50% са подвеждащи и заблуждаващи.
От асоциацията на автоинструктурите подкрепят още идеята две години след придобиване на шофьорска книжка, на водачите да е забранено да управляват автомобили, по-мощни от 100 конски сили.

Те коментираха и предложението да се отнема книжката на шофьор в определени случаи, като например удар в стълб или дърво, както и след навлизане в насрещното движение. Освен това според тях след подобен инцидент, водачите задължително трябва да се явят на проверовъчен изпит в автошкола.