Когато зрителите гледат риалити формати и виждат как героите им изпадат в унизителни ситуации, те стават по-състрадателни и добри, установи германско проучване, цитирано от в. "Дейли мейл".
Проследяването на телевизионни предавания, като "Биг брадър", считани от мнозина за жестоки, експлоатиращи и унизителни, всъщност прави хората по-добри. До този извод стигнали учените от университета в Бон. В подобни ситуации се активират четири области на мозъка, свързани с емпатията. Съпреживяването на униженията ни прави по-съпричастни към човешкото страдание.
Германските учени използвали мозъчно сканиране на 30 доброволци. На тях им били показвани клипове с хора, които се самоунижават и неутрални филмчета. В първия случай, при показ на риалити сцените, се активирали участъци на мозъка, които ограничават егоизма на доброволците и увеличават тяхното съчувствие. Други активирани сектори на сивата материя отговаряли за социалните кодове и правила. Това е обяснимо, защото в риалити форматите често се прекрачват много от възприетите допустими граници.
При други 30 доброволци, които гледали неутрални клипчета, били регистрирани много по-ниски нива на емпатия.
Източник: БТА