Цената влияе върху вкусовите предразсъдъци
Цената влияе върху вкусовите предразсъдъци / снимка: Thinkstock/Getty Images

Ако искате да накарате гостите си да мислят, че евтиното вино, което им сервирате, е от специална реколта, излъжете ги за цената му. Германски учени установиха, че хората харесват повече виното, ако им кажат, че е скъпо, съобщи в. "Дейли мейл".

Тази ценова предубеденост може да попречи на човек да усети действителния вкус на виното и дори да промени функционирането на мозъка му.

Учени от университета на Бон и бизнес училището INSEAD изследваха ефекта на маркетинговия плацебо ефект, при който предварително създадено мнение за продукт води до плацебо ефект, който е толкова силен, че се променя химията в мозъка.

"Изследвания показаха, че хората харесват идентични продукти като вино и шоколад повече, ако са с по-висока цена - каза Бернд Вебер от екипа. - Никой обаче не беше изследвал невралните и физиологически процеси, необходими за такъв маркетингов плацебо ефект.

Учените казали на участниците в изследването, че ще пият вина с пет различни цени - от 5 до 90 щатски долара, докато сканират мозъците им. На практика им дали три различни вина с две цени. Резултатите показват промени в мозъчни зони, свързани с възприемането на вкуса. По-специално, при "скъпо" вино, имало увеличаване на сивото вещество в районите, свързани с генерирането на емоциите и контрола. Това доказва значително въздействие на цената върху вкусовите предразсъдъци, както в оценяването на вкуса, така и в измерената мозъчна активност.