Андроидът Айко посреща хората в универсален магазин (СНИМКИ и ВИДЕО)
Андроидът Айко посреща хората в универсален магазин (СНИМКИ и ВИДЕО) / БГНЕС

Андроид на име Айко от днес приветства посетителите в луксозния универсален магазин "Мицукоши" в центъра на японската столица, предадоха ТАСС и Франс прес.

Вижте снимки тук

Айко е облечена в леко лятно кимоно, говори отривисто и плавно жестикулира, притежава добра мимика на лицето. Роботът разказва например за новостите на етажа с хранителните стоки, за предстоящите инициативи в магазина.Андроидът е разработен от корпорацията Toshiba Corp. /"Тошиба"/, която възнамерява да предлага подобни роботи и на други клиенти. Освен в моловете те могат да бъдат използвани на изложения като гидове, а също в социални обекти, по-специално в домове за възрастни хора.

По-рано тази година за пръв път в историята хуманоидни роботи бяха зачислени на щат в най-голямата японска банка "Токио-Мицубиши-UFJ" /The Bank of Tokyo-Mitsubishi UFJ, Ltd/. Андроидите Нао бяха "назначени" в два клона в Токио. Забавните хуманоидни роботи са високи 58 см и тежат 5,4 кг.

Те са разработени от френска фирма, влизаща в състава на японската корпорация за информационни технологии "Софтбанк" /SoftBank Corp./. Роботите Нао се придвижват с лекота и жестикулират. Реагират с камери и звукови сензори, посрещат посетителите, отговарят на въпросите им, могат да водят по-прост разговор на 14 езика.

Главното задължение на андроида Нао е да съпровожда клиента по негово желание до банкомата, до апарата за обмяна на чужда валута или да му покаже другите възможности на банковия клон. Експерти на банката изучават внимателно каква е психологическата реакция на клиентите и в зависимост от това ще решат дали андроидите да бъдат "назначавани" и в други клонове.

Очаква се Нао да разведрят атмосферата във финансовото учреждение и да привлекат повече клиенти. Възлагат се и по-сериозни надежди - в бъдеще на андроидите да бъдат възлагани по-сложни задачи. Това ще позволи да се използват по-малко служители, което е важно, като се имат предвид застаряването на населението на Япония и нарастващият недостиг на работна ръка.

Напоследък японският бизнес все по-активно обмисля внедряването на роботи в сферата на услугите. В трикотажен отдел на един от големите универсални магазини на Осака известно време експериментално е работил женският андроид Мидори. Тя е общувала с клиентите и им е давала съвети при избора на стоки.

Източник: БТА