Димитров: ТПТИ може да помете цели сектори у нас за дни
Димитров: ТПТИ може да помете цели сектори у нас за дни / снимка: БГНЕС

Мъчително създадената четворна коалиция направи възможно България да вземе най-евтиният дълг през тези 25 години. Дълговата емисия има стабилизиращ ефект върху банковата система и тя трябва да бъде използвана за развитие на социалната и икономическата политика на държавата. Този коментар направи президентът на КНСБ Пламен Димитров пред синдикати от Съюза на транспортните синдикати в България, предаде БГНЕС.

"Аз твърдя, че дълговата емисия има стабилизаращ ефект върху банковата система и тя трябва да бъде използвана за развитие на социалната и икономическата политика - ако това не бъде направено, няма смисъл от банковата стабилност", коментира Пламен Димитров и поиска от кабинета стратегически инвестиции в инфраструктурата.

"Синдикатите в България, макар и с много трудности, все пак успяват да защитят това, което хората очакват - работното място, заплатата и пенсията. За това синдикатите са вечни и непреходни, дали ще има спадове, кой и как ще ни оценява, не е важно - важното е хората на труда да имат доверие, че тяхната организация прави всичко по силите си", добави Пламен Димитров.

В този ден искам да поздравя всички вас, целия СТСБ - един от най-големите синдикати в България, каза президентът на КНСБ в своето приветствие. Той също отбеляза значимостта на международния синдикален конгрес, който се е провел през миналата година у нас. Аз съм започнал своя трудов стаж като механик на кораб, каза Димитров и посочи, че още от тогава мечтае за "синята карта" на Международната транспорта федерация (ITF) и закрилата, която тя дава.

По време на своето приветствие Димитров обърна внимание и на споразумението за Трансатлантическо партньорство за търговия и инвестиции (ТПТИ). Това споразумение стои в полезрението на ЕС и българският работник трябва да знае за какво става дума, каза Димитров и посочи, че България е най-слабо конкурентната икономика в ЕС и ТПТИ може "да помете" само за дни много сектори. "Такова предизвикателство пред България никога не е заставало. Ще направим необходимото да просветим медиите и политиците какво трябва да се направи, така че да защитим в процеса на договаряне интересите на България и нашият пазар", обеща Димитров.

25-тата си годишна конференция провежда днес Съюзът на транспортните синдикати в България (СТСБ) под надслов "СТСБ: модерен синдикализъм в действие".

Основен акцент в програмата на конференцията и в приветственото слово на председателя Екатерина Йорданова беше най-голямото световно синдикално събитие, състояло се в България: 43-ият Конгрес на Международната транспортна федерация (ITF). През август 2014г. той събра в София над 1700 делегати от 117 страни от цял свят, припомни с голяма гордост Йорданова.

По време на конференция Екатерина Йорданова представи отчет за дейността на синдиката през изминалата година, приоритетните си кампании и проекти, както и перспективите за развитие на синдикалните политики в сектор "Транспорт".

Съюзът на транспортните синдикати в България е наследник на над 100-годишна традиция в синдикалното транспортно движение и правоприемник на Съюза на транспортните работници, основан през 1911, припомни Йорданова. През тази година СТСБ отбелязва 25-годишния си юбилей и като част от синдикалното семейство на КНСБ.