Стара Загора ще има изцяло нов тролейбусен парк
Стара Загора ще има изцяло нов тролейбусен парк / DarikNews.bg, архив

След около седем месеца старозагорци ще се возят на нови 14 тролея. Те ще бъдат доставени от „Шкода Соларис", а цената на един тролейбус е 800 хиляди лева, стана ясно след подписването на договора за доставка на нови тролейбуси по интегрирания проект за обновяване и модернизиране на обществения транспорт на Стара Загора. Договорът е на стойност 12 650 299.20 лева с ДДС, а срокът на доставка е 217 дни от датата на подписването му. Управителят на „Тролейбусни превози" Димитър Авджиев сподели, че „това е хубав ден за гражданите, тъй като с предстоящата доставка ще бъде изцяло обновен парка на дружеството".

Основното предимство на новите тролеи, вече доставени по ОП „Околна среда", е че имат дизелов агрегат, а фактът, че и очакваните 14 тролея са от същата фирма гарантира качествената им и бърза поддръжка, обясни кметът Живко Тодоров. Новите тролейбуси обаче няма да са снабдени с дизелов агрегат, тъй като цената за един тролей скача с около 200 хил лева, което би надвишило финансовия ресурс при кандидатстването по проекта.

От фирмата доставчик „Шкода Соларис" потвърдиха, че напълно подкрепят екологичния транспорт, а зам. директорът по износа в „Соларис" Адам Желински, припомни, че Стара Загора е град, който от години разполага с такъв. Повече от 300 са новите тролеи в цялата страна, което е доказателство, че България е много важен партньор за нас, добави Желински.

Подготвя се и предложение за разкриване на нова тролейбусна линия.

Подписаният днес договор е част от Проект: „Модернизация и развитие на устойчив градски транспорт в град Стара Загора", финансиран по Оперативна програма „Регионално развитие" (2007-2013). Обществената поръчка бе разделена на три обособени позиции: доставка на 14 тролейбуса, доставка на специализиран автомобил за ремонт и поддръжка, както и доставка на оборудване за тролейбусно депо град Стара Загора.

Техническите стандарти и спецификации изискват тролейбусите да са с нисък под, единични, с капацитет най-малко 100 пътници и оборудвани с климатик. Тролейбусите следва да имат техническа възможност да се наклонят, така че височината на стъпалото да бъде не повече от 7 см., както и информационна система предоставяща информация на пътниците за спирки, време, температура на въздуха и т.н.