Отворен семинар на тема "Защо избрах Монтесори за моите деца?" ще се състои на 7 Февруари (събота) от 10:00 до 12:00 и второ представяне от 14:00 до 16:00 часа.
Водещ ще бъде Габриела Христова - сертифициран Монтесори преподавател. Семинарът е безплатен. Той ще се проведе в Морската градина, зад Пикадили парк и Център "Карин дом".
Добре дошли са всички родители, които се интересуват от метода Монтесори, влиянието му върху развитието на децата, тяхната самостоятелност, креативност и самоувереност, с какво са различни материалите Монтесори и къде може да запишете детето си в Монтесори Клуб. Те ще имат възможност да получат професионални отговори на въпросите си, както и да се запознаят с родители със сходни разбирания за отглеждане на децата си.
Както самият Фройд е казал „Там, където е Монтесори, аз не съм нужен.“
Това признание към метода Монтесори не е случайно. Вече повече от 100 години методът Монтесори общува с дълбините и тайните на детството, за да опознае детето и да насърчи нас, възрастните, да подкрепяме изборите, които детето прави.
Самата Мария Монтесори вярвала, че децата са нашите учители. Тя сравнявала тяхната организираност с организираността на Вселената, в която всеки разполага със свое време и място. Тя развила метод, в който всяко дете по естествен път може да открие своя най-добър талант, своето призвание и да разгърне своя потенциал, защото няма човек, който да се е родил на тази планета без поне един талант. В нейното училище не използвала награди или наказания, които да въздигат едни деца и да унижават други. Това било атмосфера, свободна от критики, подигравки и учителска диктатура. Монтесори вярвала, че ефективното обучение не трябва да осъжда детето, не бива да го обезсилва, а напротив – да му дава енергия и страст. Тя научила, че за децата е важно чувството за собствено достойнство. Вярвала, че давайки свобода на децата, ние им гласуваме доверие. Така се възпитават самоуверени, свободни хора.
Методът Монтесори изисква повече внимание, наблюдение и съсредоточаване, тоест повече отговорност и грижи, но не в посока налагането на някакви ценности и модели на поведение, а в посока толерантност към различията на всяко дете, толерантност към неговия естествен стремеж към свобода и грижа чрез ненамеса върху изборите, които детето прави, а само в посока подобряване на условията и безопасността на най-подходящата за него среда. Ролята на родителя и учителя е внимателно да наблюдава и, по възможност, да усъвършенства средата за обучение, съобразявайки се с потребностите на наблюдаваното дете.
За регистрация се обадете на телефон: 0878 750 269, или пишете на mtsoneva@karindom.org