Потенциалът на културно-историческия туризъм в България не е достатъчно оценен и използван, коментира на пресконференция в Пампорово министърът на туризма Николина Ангелкова. Според нея България може да се идентифицира най-добре именно със своята култура и история.
Министър Ангелкова допълни, че в момента се разработва нова визия за реклама на страната като целогодишна туристическа дестинация, в която се залага допълнителен фокус върху културно-туристически маршрути и планинския туризъм.
Министърът проведе днес работна среща в Пампорово с представители на туристическия бранш, местната власт и контролните органи в сектора, обсъждайки основни проблеми около зимния туристически сезон. На срещата присъства областният управител на Смолян Недялко Славов.
На форума са дискутирани проблемите с инфраструктурата и достъпа до курорта, необходимостта от облекчаване на визовия режим за туристи от страни извън ЕС и др. Пампорово е било пълно през Коледно-Новогодишните празници, близо 6000-7 000 туристи са преминавали дневно през лифтовите съоръжение в курорта според данни на „Пампорово” АД. Контролните органи не са констатирали сериозни нарушения в Пампорово, бе посочено на срещата.
Комисията за защита на потребителите е извършила общо 470 проверки на територията на всички зимни курорти, при което са установени 96 административни нарушения, а 15 от издадените актове са свързани с временно затваряне на туристически обекти, допълни министър Ангелкова. Тя прогнозира очакван ръст от около 4-5% за този зимен сезон. Забелязва се увеличение на туристите от Турция и Гърция.
Новата концепция за реклама ще бъде представена на Националния съвет по туризъм. Предвиждат се конкретни културно-исторически маршрути, които според министър Ангелкова целево да се рекламират във всяко едно представяне на държавата на туристически борси и изложения.