Facebook решава какво да си спомним от годината
Facebook решава какво да си спомним от годината / снимка: Guliver/Getty Images

Социалната мрежа Facebook се извини за това, че функцията за обзор на личната година (Year in Review) може да напомни неприятните събития от личния живот през 2014 г. За това съобщава вестник „Вашингтон пост”.

Обзорът на годината създава слайдшоу от най-популярните снимки и коментари на ползвателя в хронологичен ред. Те се подбират автоматично, в зависимост от броя на отбелязванията „Харесвам” и коментарите, без да се отчита положителен ли са те или отрицателни. По подразбиране заглавието на компилацията определя годината като „страхотна”.

Влезлият в профила си във Facebook получава предложение да види такава подборка от събития за себе си и да я сподели.

Но инициативата на социалната мрежа не се хареса на всички. За някои от тях предложението да погледнат назад предизвика много неприятни спомени. Един от тези хора е уеб дизайнерът Ерик Майер. През 2014 г. той изгуби шестгодишната си дъщеря, която почина от рак на мозъка.

Той написа в блога си, че нарочно не е разглеждал предложения от Facebook вариант на годината. Въпреки това социалната мрежа публикува персонализирана покана, като най-отгоре се появява снимка на дъщеря му в обкръжението на рисувани герои.

„Тази жестокост е резултат от код, който в повечето случаи напомня на хората за отлично преживяна година. На тези от нас, които преживяха през тази година смърт на близък човек, били са дълго време в болница, развели са се, изгубили са работата си или са се сблъскали с някоя от стотиците други кризи, на биха искали да поглеждат към тази година”, пише той.

Мениджърът на продукта „Обзор на годината” Джонатан Гелър поднесе извиненията си на Майер и изрази дълбокото си съжаление за това, че приложението му е напомнило за трагичните събития „Приложението сработи отлично за много хора, но в този случай ние сме му причинили болка, а не радост”, казва той пред изданието. Според Гелър екипът ще помисли върху подобряването на работата на функцията, но не уточнява как именно.

В същото време Facebook не поднесе публични извинения към всички ползватели на социалната мрежа. Аудиторията й е над 1,35 млрд. ползватели месечно.

Източник: БГНЕС