Доброволци от Северноамериканското военновъздушно-космическо командване (НОРАД) се готвят да проследят пътуването на Дядо Коледа през празничната нощ, съобщи АП. Технологиите и социалните медии вече са важна част от американската и канадска военна традиция и НОРАД следи Дядо Коледа вече привлече рекорните 1,5 милиона харесвания във Facebook.
Доброволците днес цял ден ще отговарят на телефонни обаждания и имейли от деца и ще пускат информация за легендарното пътешествие на Добрия старец във Facebook, Twitter и на сайта www.NORADSanta.org. Тази година сайтът има анимирано джудже Радар. Името е избрано с гласуване във Facebook. Сайтът има и нова версия за смарфони. Контролният център на програмата, която вече е на 59 години, е във военновъздушната база Питърсън в Колорадо спрингс.
Разказите за традицията вече могат да напълнят цяла шейна. Всичко започнало по една случайност през 1955 г. Местният вестник в Колорадо спрингс, където се намира сегашният щаб на НОРАД, публикувал рекламно съобщение на голям магазин, който давал телефонен номер за връзка с Дядо Коледа. Погрешка той се оказал спешният номер на тогавашното Командване за континентална въздушна отбрана CONAD, предшественик на НОРАД.
Изненадан от обажданията на децата, дежурният офицер им обяснил, че помага на Дядо Коледа и следи траекторията на полета на шейната му на радарните екрани. В духа на 21 в. програмата вече разполага с акаунт в Twitter и страница във Facebook, освен сайта www.NORADSanta.org и телефона 877-HI-NORAD.
На децата, които любопитстват колко далеч е Дядо Коледа от техния град, доброволците, отговарящи на телефоните, имат добра новина за родителите им - той няма да спре в техния дом, ако всички деца не са заспали. Те споделят, че често чуват в слушалката доволен глас: Видя ли, нали ти казах! и получават благодарствени имейли от родители. Всеки въпрос как точно технически става проследяването бива любезно отклоняван със загадъчно обяснение, в което задължително се споменава коледното вълшебство.
Операцията по проследяването отнема четири месеца планиране, 1200 доброволци, 100 телефона, 30 лаптопа и два големи телевизионни екрана. Трудът е доброволен. Миналата година сайтът привлече 19,5 милиона посещения през декември, страницата във Facebook - 1,45 милиона харесвания, а в Twitter имаше 146 000 последователи. Доброволците приеха 117 000 телефонни обаждания и отговориха на 9600 имейла.
Google помага да го проследите и Вие.
Източник: БТА