Заради прилагането на нелоялна конкуренция под мотото „Черен петък", Комисията за защита на конкуренцията наложи глоба от 551 000 лв. на „Данте Интернешънъл" СА, собственик на онлайн магазина за техника - eMag.bg. Санкцията е 4 на сто от размера на приходите от продажби на дружеството за 2013 г. Заради друго нарушение на антимонополния закон от март тази година комисията налага и втора глоба на дружеството в размер на 206 000 лв.
По въпроса за рекламната кампания „Черен петък" комисията установява, че поведението на ответното дружество не съответства на добросъвестната търговска практика при определянето на цените и отстъпките за промоционалните продукти.
Рекламните послания „Black Friday денят с най-много и най-големи намаления през годината" и „Само днес получаваш най-много и най-големи отстъпки през годината" като част от кампанията „Черен петък" имат заблуждаващ характер по отношение начина на формиране на крайната цена за потребителите, се казва в съобщението на комисията.
От регулаторния орган установяват, че през март тази година компанията провежда кампания, в която предлага на клиентите при купуване на една кафемашина да получи втора от същия вид „безплатно", което по същество представлява предлагане на потребителя на добавка (втора кафемашина - по-евтината), която е извън позволените от закона и практиката на конкурентните принципи размери. Това е в противоречие с добросъвестната търговска практика, допълват от КЗК.
В отговор от eMAG изпратиха съобщение до медиите, в което посочват, че ще обжалват глобата, наложена им от Комисията за защита на конкуренцията по повод промоционалната кампания „Черен петък" 2013 г. и кампания „1+1 гратис Tassimo".
Компанията счита, че тя е необосновано висока и не отговаря на цитираните в решението нарушения.
„eMAG е първата компания на българския пазар, която предложи на клиентите си преживяването „Черен петък" през 2013 г, давайки им възможност да се възползват от атрактивна шопинг кампания с добри цени и услуги. 95% от всички респонденти в изследване, направено от компанията, които са участвали в миналогодишната кампания, казват, че са доволни от своите поръчки и възнамеряват да пазаруват отново на eMAG.bg", посочват от компанията.
От eMAG коментират още: „Тази година продължаваме с втора кампания, изцяло в полза на нашите клиенти. Подобни шопинг кампании са печеливши както за купувачите, които се възползват от добрите сделки, така и за местната икономика. Считаме, че такива силни кампании създават добра конкурентна среда, защото карат останалите компании да предлагат по-добри условия и цени. Като пример можем да дадем резултатите от началото на втората ни кампания "Black Friday" 2014, в която при старта на кампанията имахме 100 000 посетители на сайта, а три часа след началото вече са закупени 70 000 продукта на стойност 6 300 000 лв."
От eMAG подчертават, че ще продължат да предлагат добри промоционални условия и отлично обслужване на своите клиенти.