КЗК глоби с близо 760 000 лева собственик на онлайн магазин, от компанията ще обжалват
КЗК глоби с близо 760 000 лева собственик на онлайн магазин, от компанията ще обжалват / ThinkStock/Getty Images
КЗК глоби с над 750 000 лева собственик на онлайн магазин
76628
КЗК глоби с над 750 000 лева собственик на онлайн магазин
  • КЗК глоби с над 750 000 лева собственик на онлайн магазин

Заради прилагането на нелоялна конкуренция под мотото „Черен петък", Комисията за защита на конкуренцията наложи глоба от 551 000 лв. на „Данте Интернешънъл" СА, собственик на онлайн магазина за техника - eMag.bg. Санкцията е 4 на сто от размера на приходите от продажби на дружеството за 2013 г. Заради друго нарушение на антимонополния закон от март тази година комисията налага и втора глоба на дружеството в размер на 206 000 лв.

По въпроса за рекламната кампания „Черен петък" комисията установява, че поведението на ответното дружество не съответства на добросъвестната търговска практика при определянето на цените и отстъпките за промоционалните продукти.

Рекламните послания „Black Friday денят с най-много и най-големи намаления през годината" и „Само днес получаваш най-много и най-големи отстъпки през годината" като част от кампанията „Черен петък" имат заблуждаващ характер по отношение начина на формиране на крайната цена за потребителите, се казва в съобщението на комисията.

От регулаторния орган установяват, че през март тази година компанията провежда кампания, в която предлага на клиентите при купуване на една кафемашина да получи втора от същия вид „безплатно", което по същество представлява предлагане на потребителя на добавка (втора кафемашина - по-евтината), която е извън позволените от закона и практиката на конкурентните принципи размери. Това е в противоречие с добросъвестната търговска практика, допълват от КЗК.

В отговор от eMAG изпратиха съобщение до медиите, в което посочват, че ще обжалват глобата, наложена им от Комисията за защита на конкуренцията по повод промоционалната кампания „Черен петък" 2013 г. и кампания „1+1 гратис Tassimo".

Компанията счита, че тя е необосновано висока и не отговаря на цитираните в решението нарушения.

eMAG е първата компания на българския пазар, която предложи на клиентите си преживяването „Черен петък" през 2013 г, давайки им възможност да се възползват от атрактивна шопинг кампания с добри цени и услуги. 95% от всички респонденти в изследване, направено от компанията, които са участвали в миналогодишната кампания, казват, че са доволни от своите поръчки и възнамеряват да пазаруват отново на eMAG.bg", посочват от компанията.

От eMAG коментират още: „Тази година продължаваме с втора кампания, изцяло в полза на нашите клиенти. Подобни шопинг кампании са печеливши както за купувачите, които се възползват от добрите сделки, така и за местната икономика. Считаме, че такива силни кампании създават добра конкурентна среда, защото карат останалите компании да предлагат по-добри условия и цени. Като пример можем да дадем резултатите от началото на втората ни кампания "Black Friday" 2014, в която при старта на кампанията имахме 100 000 посетители на сайта, а три часа след началото вече са закупени 70 000 продукта на стойност 6 300 000 лв."

От eMAG подчертават, че ще продължат да предлагат добри промоционални условия и отлично обслужване на своите клиенти.