Риск от некачествени ремонти на автомобили след градушката
Риск от некачествени ремонти на автомобили след градушката / снимка: БГНЕС, архив

Риск от некачествени ремонти на автомобили след градушката. За това предупреждават застрахователи и големи сервизи, предава Нова телевизия. Обещания за евтино отстраняване на щетите и бързи ремонти носят лесни печалби на автомонтьори, но създават опасност за пострадалите коли. За какво трябва да внимаваме?

След градушката Светлин заварва колата си със счупени огледала, стопове и дупки по капака. Сега щетите трябва да се отстранят. Преди това обаче внимателно е избрал сервиза, за да не му излезе евтиното скъпо. „Влагането на некачествени части означава, че в най-скоро време пак ще влезе в сервиз", обяснява Светлин Трифонов.

„Случвало се е при нас да постъпват автомобили, които са правени при некачествена технология. При възстановяването им щетите изискват повече разходи като труд, време и цена", твърди Борис Цветков, управител на автосервиз.

Сега, когато сервизите са затрупани с работа, а всеки бърза да получи колата си ремонтирана, експертите не изключват злоупотреби.

„В желанието си да не пропуснат клиент услугата може да бъде претупана", твърди Богомил Николов от „Активни потребители".

Затова основно правило е да не бързаме с ремонтите.

„Първо да се ремонтират тези, които са най-належащи - с предни счупени стъкла", казва застрахователят Христо Коцовски.

„При градушката трябва ремонт, който да не се претупва. Ако се прави за кратки срокове, крие риск след известно време да се стигне до рекламация", допълва Борис Цветков, управител на автосервиз.

Силно повредени детайли се подменят изцяло. А качественият ремонт минава през няколко фази - изчукване, полиране и боядисване.

„Нанася се кит, грунд, трябва да е перфектно матиран, за да не лепи боята", обяснява в детайли автомонтьорът Горан Васев.

Ако ремонтът не е изпълнен така, рискът от проблеми е голям. Изходът тогава е рекламация.

„Търговецът трябва да отстрани несъответствието в разумен срок до 30 дни", пояснява Богомил Николов от „Активни потребители".

„След това за наша сметка се ремонтира автомобилът", казва застрахователят Христо Коцовски.

А поправката след некачествен ремонт може да ни струва и тройно.

Източник: NovaNews.bg