Напрежение на българо-турската граница, този път заради дезинфекция на камионите
Напрежение на българо-турската граница, този път заради дезинфекция на камионите / © снимка: БГНЕС, архив

Ново напрежение на българо-турската граница. Този път заради въведената задължителна дезинфекция на товарни камиони на влизане в България. По данни на Съюза на международните превозвачи на границата ни с Турция вече има опашки заради така нареченият "златен гьол". А малките превозвачи са готови да затворят границата, тъй като според тях няма причини за въвеждане на дезинфекция. Междувременно по-рано днес шефът на Българската агенция по безопасност на храните Пламен Моллов заяви, че „златният гьол" е възстановен заради зачестилите заболявания шап и шарка по животните.

Малките превозвачи ще протестират, защото таксата от 30 лева за камион при влизане в България ги натоварва сериозно, коментира Илиян Филипов от Съюза на международните превозвачи:

„Колегите от малките превозвачи са се събрали вече и казват, че искат да затварят границата. Тази сутрин от Турция се обадиха и казаха, че ако предприемем мерки за затваряне на границата, те ще подкрепят веднага заради дезинфекцията, защото всеки ден бягат по 20 000 лева от джобовете на превозвачите. Всеки ден по 20 000 лева изчезват в джоба на някой, който не знаем кой е", заяви Филипов.

Според Петко Ангелов от Съюза на международните превозвачи задължителната дезинфекция е върната тихомълком и без причина, а дезинфекцията в момента се извършва само по документи с цел събиране на пари:

„В момента на дезинфекцията нито има вода, нищо няма. Само се издават бележки и се прибират пари. Снощи имахме камиони, които са минали и няма нищо вътре. Взимат парите и това е на Капитан Андреево".

 

От Агенцията по безопасност на храните съобщиха, че дезинфекцията на влизащите в страната превозни средства се налага заради влошена епизоотична обстановка и регистрирани огнища на болести. Тя се извършва от частната фирма "Пи.Еф.Си." ЕООД , заради която избухна преди повече от година и скандала със „златния гьол". Тогава служебния премиер Марин Райков заяви, че ще прекрати договора с фирмата. От агенцията обаче са направили справка, че юридически не може да бъде прекратен договора и така към днешна дата същата фирма работи на българо-турската ни граница.