Първите 90 дни на нова работа са решаващи за това дали ще се справите или ще се провалите, твърдят експерти. Ръсел Джонсън казва, че най-голямата грешка, която допускат хората, започвайки нова работа, е, че не разбират колко важни са първите три месеца в службата.
„Първият ден е най-важният ден, първата седмица е най-важната седмица и след 90 дни или сте се справили, или ви изхвърлят. Всички знаем колко важно е първото впечатление и колко трудно е то да бъде променено. Тези впечатления се създават подсъзнателно, емоционално, нерационално и интуитивно“, казва Джонсън.
Друг проблем, който експертът вижда при новобранците, е показването на твърде много самочувствие. Хубаво е, че сте уверени, прекрасно е, но някои хора прекаляват и се притесняват да признаят, че имат нужда от помощ. Това обаче не ви помага, категоричен е Джонсън. „Да, вярно е, че искайки помощ, признаваш, че си нов и не знаеш много. Но това не е толкова лошо, а и съветвайки се с колегите си, по-бързо ще влезете в ритъма на работа, пък и ще се сближите с тях“.
Друга голяма грешка е да отлагате по-трудните задачи и да изпълнявате само лесните. Рано или късно ще трябва да свършите всичко, така че не отлагайте неизбежното, а просто поискайте помощ, ако ви е много трудно.
Отношенията с колегите са много важна част от работния процес. Много е важно да не позволявате да бъдете въвлечени в клюки и интриги в службата. Това със сигурност не е начинът да се впишете, съветва Днонсън.
И не на последно място: не се притеснявайте да си кажете, ако работата ви не е такава, каквато са ви обещали. Независимо дали става въпрос за заплатата, отговорностите или работното време, ако условията са различни от обещаните, говорете с шефа си, съветват специалистите.