Най-вероятно ще има режим за младите шофьори. Това прогнозираха пред bTV Георги Янакиев от Съюза на българските автомобилисти и депутатът от БСП Георги Свиленски, който е зам.-председател на парламентарната комисия по транспорт.
Статистиката сочи, че над 70% от загиналите в катастрофи са на възраст до 24 г.
Специалистите предлагат да има 3 модула на обучение за младите шофьори. Едва след като минат 12 часа за доквалификация, ще получат книжка и то временна.
Обмисля се още в продължение на 2 години да се следи поведението им на пътя. Предвижда се през първите 6 месеца неопитните водачи да карат с придружител.
Подкрепящите идеята твърдят, че тя не е самоцелна и не се предлага заради събиране на повече пари от кандидат-шофьорите.
Предложението българските млади шофьори да бъдат подложени на по-строги изисквания възмути общественото мнение. Оказва се обаче, че реакцията е неоснователна, тъй като европейските закони имат много по- големи ограничения за новите шофьори.