Само сканирано копие на личната карта може да възстанови блокиран профил във Фейсбук. Това изискване са имали администраторите на социалната мрежа към потребители, чиито профил е бил блокиран след атака на хакери. В случая били важни снимка и трите имена, които да идентифицират собственика на блокирания профил.
Пред Дарик специалистът по социален маркетинг Юлиан Ненчев посъветва хората да не запазват на браузъра паролите на приложенията, които използват, защото е много вероятно да бъдат източени от вируси.
Много е трудно да бъдеш „затрит" завинаги от социалната мрежа. Това е почти невъзможно, ако доброволно не подкрепиш изтриването на профила си. Все по-често хакери атакуват личните профили на потребителите в социалните мрежи заради лични данни.
В последно време това се случва чрез разпространение на съобщения в личната поща чрез прикачени писма, озаглавени като важна информация.
Отваряйки тези писма се активира вирус. Той събира запаметени пароли на поща, социални мрежи и други приложения, които използваме. Така се случва и с профила ни в социалната мрежа. Хакерите, които са събрали вече откраднатите пароли, започват да правят опити да овладеят и профилите. Защитната система на Фейсбук обаче блокира атакуваните профили и се оказва, че нямаме достъп до социалната мрежа.
От тук следват два пътя за отключването им, обясни за Дарик специалистът по социален маркетинг Юлиян Ненчев.
Има няколко варианта - единият е чрез верификация по телефона с изпращане на код. Следващата верификация е изпращане на лична карта до Фейсбук, като Фейсбук автоматично, когато ти поиска копие на личната карта, ти казва, че ти имаш възможност да скриеш всички лични данни освен снимката и трите имена, които са важни в случая. До няколко часа Фейсбук установява дали това си ти или не и ти разблокира профила, като ти дава възможност веднага да смениш паролата си, за да може да продължиш нататък".
По думите на Юлиян Ненчев потребителите трябва да бъдат по-внимателни за информацията, която се съгласяват да споделят, като използват едно или друго приложение. За рекламодателите е важно какви клубове посещаваме, какво обичаме да консумираме и какво обличаме, а всяко споделяне на тези навици и потребителски вкусове в социалната мрежа са много по-ценни от трите имена и ЕГН-то.