Младите хора, които за първи път ще имат право да гласуват на избори за Европейски парламент, ще бъдат основната целева група на информационната кампания във връзка с провеждането на евроизборите през 2014-та година. Това заяви Огнян Златев, ръководител на представителството на Европейската комисия, по време на конференцията „Значението на европейския избор", организирана от Министерството на външните работи.
Информационната кампания ще се проведе под мотото „Действай, съдействай, въздействай" и ще обхване 28-те европейски членки.
Кампанията ще струва 16 милиона евро, което прави около 0.3 евроцента на европейски гражданин.
„Всички ние се изправяме пред много възможности за избор и пред много проблеми. Всички ние имаме нашите собствени възгледи, но в Европа всяко едно мнение получава равен шанс. Решенията на Европейския парламент се задвижват от всичко, което е важно за теб. Ти имаш правото да решиш"! Така звучи едно от посланията в официалния клип на информационната кампания за провеждането на предстоящите евроизбори. То ще търси активността на младите хора у нас, които проявяват изключително нисък интерес към този вид избори в сравнение с другите еврочленки, обясни министърът на външните работи Кристиян Вигенин.
„В края на краищата като цяло младите хора са проевропейски настроени, но трябва да го покажат и чрез активен ангажимент - най-малко чрез участието в тези избори", добави Вигенин.
По време на конференцията бившият конституционен съдия Емилия Друмева посочи, че като подготовка за изборите трябва да се подобри организацията на вота в чужбина и да се преосмислят промените в Изборния кодекс, свързани с експерименталното електронно гласуване.