На 12 декември община Стара Загора стартира ново набиране на документи за потребители на услугата „Личен асистент". Услугата се предоставя в рамките на проект, финансиран по Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2007-2013 г.
Проектът стартира през февруари тази година. До момента документи са подали 116 кандидати за лични асистенти и 126 кандидат-потребители на услугата.
Проектът предвижда назначаване на 36 лични асистенти, всеки от които ще полага грижи за минимум двама потребители. Към момента са назначени 36 лични асистенти, които обслужват 73-ма потребители.
За потребителите се предоставят три вида социални услуги в домашна среда - лична помощ, социална подкрепа и социално включване, комунално битови услуги, съобразно индивидуалните им нужди на основание извършена социална оценка на потребностите от почасови грижи.
Един „Личен асистент" обслужва минимум двама потребители в рамките на 8 часов работен ден, при 5-дневна работна седмица.
Все още има свободни места за кандидати на услугата, затова се налага ново набиране на документи, уточниха от общинския отдел „Здравеопазване".
Подборът на новите потребителите на социалните услуги ще се извърши на база изготвени оценки на потребностите от почасови услуги от Дирекция „Социално подпомагане" в град Стара Загора.
Документи се подават всеки работен ден от 8,30 до 17,30 часа през периода от 12.12.2013г. до 19.12.2013г. включително, в Център за информация и услуги в сградата на Общинска администрация - Стара Загора. Допълнителна информация за кандидатите, както и необходимите документи са публикувани на сайта на общината.