Нашите ученици могат да решават задачи, но не да ги прилагат в живота, каза Клисарова
Нашите ученици могат да решават задачи, но не да ги прилагат в живота, каза Клисарова / снимка: БГНЕС

Функционалната неграмотност на българските ученици е много сериозен и тревожен проблем. Така коментира министърът на образованието Анелия Клисарова слабите резултати на българчетата от проведеното международното изследване ПИЗА (PISA Programme for international student assessement).

Проучването проверява уменията по четене, математика и природни науки на 15-годишните ученици по света. Резултатите от проучването, проведено през пролетта на 2012 година, и представено вчера в Министерството на образованието показаха, че страната ни се нарежда на 51-во място по четене, на 45-то - по природни науки и на 47-ма позиция по математика от общо 65-те участници.

Министър Клисарова взе участие в кръгла маса в Техническия университет, посветена на висшето образование, връзката му с бизнеса и иновациите в IT технологиите.

По думите й учениците могат да решават задачи и разбират математическите формули, но нямат умението да ги прилагат в живота.

Клисарова посочи, че Законът за средно образование ще има особено място в това да помогне на учениците да мислят повече, защото той предлага нови учебни програми. В тях трябва да залегне творческото мислене на учениците и да ги мотовира да прилагат нови умения - да могат да анализират текстове, да правят изводи и заключения, както и да бъдат по-комуникативни.

Образователният министър заяви, че външното оценяване и новите учебни програми са част от средствата, с които образователната система ще бори неграмотността на децата.