13 000 деца със специфични потребности-интегрирани в масовите училища
13 000 деца със специфични потребности-интегрирани в масовите училища / НАРУ

13 000 деца със специфични образователни потребности ( СОП) са вече интегрирани в масовите училища в страната. Това стана ясно на Национална конференция „Седем години ресурсни центрове- гаранция за равен достъп до образование” в Пловдив.

Нужно ни е едно интегрирано общество, нямаме нужда от обособени групи. Чрез специалното образование, ще има и една специална България”,  заяви ресорният зам.-министър г-жа Мукаддес Налбант.

Председателят на Асоциацита на ресурсните учители Калоян Дамянов, подчерта, че независимо от успехите на програмата, са налице и някои проблемни зони.

Той посочи за такава, липсата на кариерна и стажантска програма и сериозните различия в нивата на интеграция в различните райони на страната. В по-малките райони, работата е по-трудна, най-развита е нейността в столицата.

Председателят очаква и съвместни програми  с ВУЗ-овете в странатта и Неправителствените организации.

„Надяваме се на училищна достъпност, специализиран софтуер и възможност за туризъм за децата. Необходимо е и обучение на логопеди, психолози и родители, които да се грижат за техните специфични нужди”, допълни Калоян Дамянов

Ресурсните центрове започват своята работа през 2006г. Тогава работят 200 ресурсни учители с около1000 деца.

7-години по-късно, интегрираните деца в България са 13 хиляди, а обучаващите учители- над 1200.