През последните пет години рязко нарасна популярността на Фейсбук, Youtube и другите социални мрежи.
Потребителите от цял свят буквално потъват в тях: прекарвайки цялото си свободно време пишейки, споделяйки снимки и видео.
Фейсбук се превърна в най-популярния сайт в интернет. Хората отделят около 14% от времето си онлайн на тази социална мрежа.
Втори по популярност е YouTube, където потребителите прекарват 6,2% от своето време. А само допреди пет години потребителите на интернет по цял свят отделяха едва 2,2% от времето си онлайн на Фейсбук. Това беше седмият по популярност сайт в света. Днес вече са 14% и лидерът изпреварва втория в класацията с почти двоен резултат.
За пет години групата на десетте най-популярни сайта се промени радикално, допълва БГНЕС.
Разместването е изцяло в полза на социалните мрежи и различните интернет ресурси. На първо място това засяга Фейсбук, YouTube и Google.
Делът на Google през 2008 беше само 3,4% срещу 5,4% днес. Популярността на YouTube нарасна от 3,1% през 2008 на 6,2% днес. В топ десет попаднаха и руските социални мрежи Mail.ru с 1,3%, както и в ВКонтакте с 1,1%. А само допреди пет години нито един руски сайт не фигурираше в класацията.
От друга страна, за последната петилетка рязко намаля популярността на Yahoo! - от 9,1% през 2008, когато беше вторият най-популярен сайт, до 3,9% днес. През 2008 най-популярен беше сайтът на Майкрософт - в него потребителите прекарваха 12,6% от времето си. Сега неговият дял се е сринал до 2,4%.
През последната година Фейсбук продължи да увеличава своята аудитория както при потребителите, влизащи в него от компютрите си, така и при притежателите на мобилни устройства.
При собствениците на смартфони расте популярността на Instagram и Amazon, но те прекарват по-малко време в Twitter и YouTube.
Фотографиите и видеото се превърнаха в неразделна част от социалния живот в интернет. В това няма нищо учудващо, имайки предвид нарастващата популярност на социалните мрежи.
54% от възрастните потребители качват в мрежата фото и видео, което сами са направили.
През миналата година те са били 46%. 47% просто копират материали, направени от другите. 42% от потребителите споделят чужди фотографии, а 36% - чуждо видео. Около 40% споделят и свои, и чужди материали.
Младите на възраст от 18 до 29 години най-много от всички обичат да публикуват свои фотографии. Жените правят това по-често от мъжете. Тази група е и най-активна при копирането на чужди материали.