Нова система на обслужване на читателите в библиотеката в Кюстендил
Нова система на обслужване на читателите в библиотеката в Кюстендил / Дарик,архив

Нова система за обслужване на читателите е въведена в Регионална библиотека "Емануил Попдимитров", това съобщи за Дарик директорът София Пейчева.
"Ние се постарахме това въвеждане на новата система да не бъде стресиращо за читателите. Наложиха се някои нововъведения като нови читателски карти, на които няма друга информация освен един баркод. Така ние успяваме да съхраним личните данни на читателите ни. Освен това посредством новата система ние можем по електронната поща да информираме читателят, когато е изтекъл срока за връщане на дадената книга, в същото време той може да удължи този срок по пощата", заяви Пейчева. Тя допълни, че тази система е въведена с цел улеснение на читателите
Новата система показва и глобите, които трябва да платят читателите за просрочване на книгите.
"Това не е нещо ново и досега имаше тези глоби. Цената на глобата е 0,10 лв. на заглавие за ден. До този момент просто не ги събирахме, защото изпълняваме една социална функция и не целим да натоварваме финансово хората. Ако читател не пожелае да я плати ние не може да съберем тези глоби.Тези глоби са по- скоро един подход за дисциплиниране на читателите", допълни София Пейчева.
Още едно улеснение на новата система е, че читателите могат да върнат взетите от тях книги във всеки един отдел на библиотеката, независимо откъде са взети.