Жена се хвърли пред влак в метростанция „Западен парк”
Жена се хвърли пред влак в метростанция „Западен парк” / снимка: Sofia Photo Agency, архив
Жена се хвърли пред влак в метростанция „Западен парк”
65889
Жена се хвърли пред влак в метростанция „Западен парк”
  • Жена се хвърли пред влак в метростанция „Западен парк”

Жена се хвърли пред влак в столичното метро тази сутрин. 57- годишната столичанка по всяка вероятност 30 минути по-рано е била забелязана да прекрачва ограничителната линия на станция „Ломско шосе", където обаче служители на метрото са я предупредили за опасността и тя се е отдръпнала. Това обясни пред „Дарик" изпълнителният директор на „Метрополитен" Стоян Братоев. При повторния опит жената се озовала под влака, но е оцеляла. Пострадалата е претърпяла операция и в момента е настанена в Централната реанимация на „Пирогов" в тежко състояние и с опасност за живота.

Около 7.30 часа тази сутрин жена със сходна физическа характеристика е била забелязана на станция „Ломско шосе", обясни Стоян Братоев.

„Предполагаме, че е същата, но не сме сигурни, защото не може да се види и да се разпознае лицето", заяви Братоев.

Забелязаната на „Ломско шосе" жена е предупреденa от дежурните служители да не прекрачва ограничителната линия на перона - нещо което ежедневно се случва, обясни Братоев. По думите му в поведението на жената и на станция „Западен Парк" първоначално не буди подозрение.

„Тя идва на станцията, сяда на пейката, стои на пейката известно време и после става като пътник и чака влака. Отива на края и буквално на три метра от ръба на перона е била, когато идва влака, тя се засилва и скача пред него", допълни Братоев.

От институт „Пирогов", където пострадалата е настанена, съобщиха, че тя е пристигнала с тежки наранявания, мотрисата е откъснала и двата й крака, но въпреки това жената е жива.

На въпроса има ли начин участъка около спирките на метрото да бъде обезопасен, шефът на столичния „Метрополитен" коментира: „Именно, защото имахме доста случаи, когато влизаха в тунелите. Около 5 метра от четирите страни. Фактически направихме парапети допълнително. Второ, което направихме, е ограничихме скоростта на влизане на влаковете. Нормално е скоростта да е 60 км в час, навсякъде по света е така. При нас го намалихме на 40. Имаше доста възражения от начало, но това беше целта - да осигурим сигурността. По света т.нар. автоматични метра, където нямат машинист в тях, а са чисто автоматични, са заградени от перони, но това са друг тип метра. Това не е класическо метро, каквото е нашето", обясни още Братоев.

На няколко места в света функционира подобен тип автоматично метро, където влаковете се движат без машинисти и спирките са оградени, например в Лондон и Париж, обясни Братоев.

По думите му в бъдеще се предвижда подобно автоматично управление да се въведе и с изграждането на третата линия на софийското метро. До тогава обаче въпросът със самоубийствата под земята, остава въпрос на личен избор и съвест, обясни още шефът на „Метрополитен".

„Стрес е за всички - хората, които вадеха тази жена. Това са екипи от полицаи, от наши служители. Пътниците, които гледат там също. Защо е необходимо да го прави тук и да влия на толкова пътници и хора", беше лаконичен Братоев.