Екипажът на „Виваком рали тим” Димитър Илиев- Янаки Янакиев с “Шкода Фабия S2000” спечели изключително интересното рали „Твърдица-Елена”. Деветото издание на надпреварата бе най-горещото състезание за сезона, както в преносния, така и в буквалния смисъл. Незабравимите скоростни етапи от легендарното рали “Златни пясъци- Сливен” из Твърдишкия и Еленския балкан придобиха съвременно измерение 23 години по- късно. Трасето към Елена принципно е трудно, с тесни участъци и много завои, с риск за спукване на гума и с фракция по пътя, от която сега организаторите ще трябва да го почистят. Жегата допълнително създаде трудности и за догодина от Федерацията ще трябва да решат дали да не изберат дати не толкова близо до Герещниците. Въпреки това битката бе много оспорвана, а колите често вземаха завоите с вратите напред.
Втори се класира екипажът Крум Дончев- Петър Йорданов с новия си топ автомобил “Форд Фиеста R5”, а трети стана варненският екипаж Тихомир Стратиев- Добрин Борисов със „Ситроен C2 R2 Max”. Най- добро класиране от представителите региона записаха Мирослав Ангелов и Петър Илиев, които се подредиха четвърти в генералното и първи в своя клас. Само 21 секунди разделиха екипажа на великотърновския клуб „Мегапорт” от място на почетната стълбичка в състезанието. Любопитно е, че за ралито Ангелов бе наел колата на Тодор Славов- “Рено Клио R3”. Върналият се след близо година в ралитата еленчанин Даниел Василев с „Форд Фиеста” показа, че въпреки принудителната пауза не е загубил темпо и завърши на седмо място в генералното подреждане и на второ в класа си. 20- годишният Дани Василев сподели, че за него това състезание занапред ще бъде „домашното рало”, на което както се казва и „стените помагат”. С навигатора Йордан Йорданов бяха заедно за първи път, но постигнаха добро време.
Другият еленчанин Иван Ганчев пък бе един от двамата пилоти не стартира в ралито, заради проблеми с колата.
Двучасова почивка имаха в Елена автомобилните състезатели, което даде възможност на хиляди любителите на този екстремен спор, изпълнили града и окупирали трасето, да се запознаят отблизо със своите фаворити. Още повече, че екипажите, спечелили първо и второ място преминаха с най- добро време и отсечките на еленска територия.
Победителят Димитър Илиев, който се състезава от 19 години, сподели че за първи път преминава по това трасе и идва в Елена. Крум Дончев пък изрази суперлативи за трасето и за новия си автомобил „Форд Фиеста R5”. Асовете изслушаха спомените на единствения пилот в колоната, който помни макадамовия вариант на трасето в Еленския балкан- Павел Славов. Точно както преди 23 години Славов се пусна в ралито със същата червена “Лада Самара”, с която се е състезавал и през 90-те години.
Надпреварата събуди емоции и сред много еленчани, които оживено разказваха как по времето на рали „Златни пясъци- Сливен” етапът Твърдица- Елена е бил пак най-трудната и стратегическа отсечка. Спомените доведоха при автомобилните състезатели Юлиян Геновски. Младият мъж току що бе кацнал от Лондон и преди да се види с майка си в Елена бе довел при автомобилите малкия си син Дани.
От 7- годишен Геновски не е пропускал рали, брои ги над 45. Спомня си за времето на Илия Чубриков и нощните изживявания край трасето в Еленския балкан.
От общината в Елена съобщиха, че обмислят догодина да има затворен етап и на тяхна територия.