Приемат документи за личен асистент
Приемат документи за личен асистент / DarikNews.bg, архив

Община Стара Загора започва ново набиране на документи за потребители на услугата „Личен асистент".

Тя се предоставя в рамките на проект „Помощ в дома за лица с увреждания в община Стара Загора", финансиран по Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси", съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд, по схема за безвъзмездна финансова помощ.

Проектът стартира през м. Февруари, а за периода от 4 до 15 март документи подадоха 92-ма кандидати за лични асистенти и 103-ма кандидат-потребители на услугата.

Проектът предвижда назначаване на 36 лични асистента, всеки от които ще полага грижи за минимум двама потребители. До момента са назначени 23-ма лични асистенти, а останалите 13 са в различни етапи на проучване. От началото на м. Юни са назначени и двамата специалисти „Социални дейности" към създаденото „Звено за услуги в домашна среда към ДСП", които също се финансират със средства, осигурени по проекта.

За потребителите се предоставят три вида социални услуги в домашна среда - лична помощ, социална подкрепа и социално включване, комунално битови услуги, съобразно индивидуалните им нужди, на основание извършена социална оценка на потребностите от почасови грижи. Един „Личен асистент" обслужва минимум двама потребители в рамките на 8 часов работен ден, при 5-дневна работна седмица.
Новото набиране на документи на кандидат-потребители се налага поради наличие към момента на свободни места.

Кандидатите за потребители трябва да бъдат:
Лица с трайни увреждания с ограничения или невъзможност за самообслужване, в т.ч. деца, които отговарят на следните изисквания:
- Лица с 90 на сто и над 90 на сто трайно намалена работоспособност или вид и степен на увреждане, с определена чужда помощ;
- Лица с 90 на сто и над 90 на сто трайно намалена работоспособност или вид и степен на увреждане, без чужда помощ;
- Деца на възраст до 16 години с 50 на сто и над 50 на сто вид и степен на увреждане или деца на възраст от 16 до 18 години с 50 на сто и над 50 на сто степен на трайно намалена работоспособност, които се нуждаят от обслужване.

Подборът на новите потребители на социалните услуги ще се извърши на база изготвени оценки на потребностите от почасови услуги от Дирекция „Социално подпомагане" - гр. Стара Загора, съгласно Методика за оценка на потребностите на кандидати за ползване на почасови услуги. На база изготвените оценки ще се подготвят окончателните списъци на одобрените за включване в проекта потребители и на чакащите за включване.

Документи се подават от 13 юни всеки работен ден от 8,30 до 17,30 часа до 20 юни, включително в Центъра за информация и услуги в сграда на Община Стара Загора на адрес: гр. Стара Загора, бул. „Цар Симеон Велики" №107.

Допълнителна информация за кандидатите, както и необходимите документи са публикувани на сайта на Община Стара Загора.