"ВиК"-Враца проведе Общо събрание на съдружниците в края на миналата седмица, на което Ангел Престойски - управител на дружеството, отчете пред държавата и общините дейността на дружеството през 2012 г. На общото събрание присъстваха кметовете на общините от област Враца и представител на Министерството на регионалното развитие и благоустройството.
Основните характеристики за дейността на "ВиК"-Враца концентрирано се съдържат в коефициентите, зададени от МРРБ в Договора за управление на дружеството, като ВиК Враца, е от много малкото в страната, което ги е изпълнило и дори повишило спрямо миналата година, подчерта управителят на дружеството. Постигнатите високи финансови резултати, въпреки задълбочилата се криза са показателни - повишение на ръста на приходите, нарастване на счетоводната печалба, ръст на балансовата печалба, нарастване на рентабилността, рязко подобряване на ликвидността, качеството на питейната вода отговаря на стандартите. Нараства и размерът на дивидентите за държавата и общините.
През 2012 г. всички задължения, произтичащи от дейността - към доставчици, към НАП за осигуровки и данъци, както и към работниците за заплати, дружеството е обслужвало без каквото и да е просрочие.
Във всички общини на областта "ВиК"-Враца извърши реконструкции и разширения на водопроводната мрежа, като изцяло са завършени 149 обекта. Изградената и подменена с полиетиленови тръби ВиК-мрежа за 2012 г. е 73 439 м, което е своеобразен рекорд за страната. Това е постижение, което не е било по силите и на по-големи ВиК-дружества в по-развити икономически райони в България, подчерта управителят на дружеството.
През 2012 г. дружеството изпълни самостоятелно Инвестиционна програма на стойност 4 673 585 лeвa, от които за ремонтирани съоръжения, в т.ч. реконструирани и изградени водопроводи са вложени 1 241 932 лв., закупените и ремонтирани производствени машини и оборудване са на стойност 423 026 лв., закупените нови и ремонтирани стари транспортни средства са за 480 038 лв., ремонтираните сгради са на стойност 249 493 лв., възстановените пътни настилки след отстраняване на аварии са за 273 654 лв. и др.
Въпреки активната работа по подмяна на мрежата през 2012 г. в област Враца са отстранени 4716 аварии. За сравнение през 2011 г. авариите са били 4268, през 2010 г. - 5317, през 2009 г. - 5184, 2008 г. - 5472, през 2007 г. - 7111. Броят им спрямо 2011 г. е нараснал, вследствие на продължителната суша. През летните месеци екипи на дружеството са отстранявали по 40-45 аварии дневно.
На общото събрание бе отчетено недопускането на въвеждане на режим за потребителите от Враца и Мездра, въпреки незапомнената суша, която доведе до кризисен спад в нивото на хидровъзел "Среченска бара". Благодарение на добрите инженерни решения и намаляване на потреблението от язовир "Среченска бара" с 1,2 млн. куб.м вода, "ВиК"-Враца не допусна въвеждане на режимно водоподаване за потребителите, водоснабдени от хидровъзела и населението не усети кризисната ситуация за разлика от съседните области, които трябваше да минат на воден режим.
Дружеството отчете оптимизация на работата при отчитане и проверки на измервателните уреди, където са най-сериозните проблеми с потребителите. Подменени са 5150 водомера на сградни водопроводни отклонения и 2918 индивидуални водомери.
През 2012 г. заведените нови съдебни дела срещу длъжници са 2807 (през 2011 г. - 1734 дела, през 2010 г. - 1569 дела) на обща стойност на главницата 1 196 136 лв. (1 009 568 лв. през 2011 г.). За незаконни присъединявания и неправомерни въздействия върху средствата за измерване на водата са заведени девет дела в районните съдилища.
И през 2012 г. "ВиК"-Враца изведе като приоритет в работата си с потребителите осигуряването на достъпност, надеждност и сигурност на водоснабдителните и канализационните услуги при гарантиране на тяхното качество и ефективност. Дружеството се стреми да подобрява услугите, за да повиши удовлетвореността на клиентите и през отчетната година бяха предложени повече възможности за касово и безкасово плащане на сметките за вода, като тенденцията, която се наблюдава е на нарастване плащанията на сметките по електронен път.
През 2013 г. ще бъде изграден най-модерният посетителски център за обслужване „на едно гише" в закупеното от ВиК помещение в сградата на управлението на ул. „Ал. Стамболийски"2 с цел по-добра достъпност и улеснение на потребителите.
Всеобщ достъп до ВиК-услугите, равнопоставеност, отчитане на социалната поносимост на цените на водоснабдителните и канализационните услуги, недопускането на злоупотреби, създаването на много добри условия за работа на служителите на дружеството, както и подобряване състоянието на ВиК-инфраструктурата в област Враца са в основата на стратегията за работа на дружеството и през 2013 г.
Кметовете на населените места дадоха отлична оценка за работата на управителя на "ВиК"-Враца Ангел Престойски и за постигнатите високи резултати от дружеството през отчетната година.