Две „женички“ ръководели транспорта на Варна
Две „женички“ ръководели транспорта на Варна / Sofia Photo Agency, архив

До бурни дебати и напрежение доведе предложението на председателя на транспортната комисия към местния парламент Иван Луков да бъдат създадени нова дирекция по транспорт в общината и Общинско предприятие, което да обслужва стопанските й функции. На заседание Луков обясни, че те биха могли да поемат финансовите действия, свързани с градския транспорт, плащанията на фирмите превозвачи, както и обслужването на проекта за интегриран градски транспорт.

Основен опонент на идеята беше съветникът Петър Липчев, който заяви, че при създаването на нови структури има нужда от обосновка за тяхното съществуване. Освен това те биха утежнили допълнително финансовото положение на общината.

Общинското предприятие ще се издържа само, а дирекцията ще работи в рамките на съществуващия щат на администрацията, който ще бъде преструктуриран, посочи Луков. Идеята беше подкрепена от Марио Шиваров от ГЕРБ, който беше категоричен, че е редно в общината да има транспортен сектор.

Той поясни, че в момента в администрацията „две женички“ се занимават с транспорта на Варна, които са крайно недостатъчно, за да обхванат всички проблеми.

За създаването на общинска дирекция по транспорт се изказаха и Максим Петров от Националния съюз на превозвачите във Варна и от двата превозвача „Градски транспорт“ и „Транстриумф холдинг“. Според изпълнителния директор на частния превозвач Антраник Шакариян е нужно преди да се пристъпи към създаването на ресорна дирекция, да се определи структурата й, както и длъжностните характеристики на служителите в нея.

В крайна сметка съветниците се обединиха около решението да възложат на комисията по собственост и стопанство, както и на правната, да изготвят становище за състава на новото звено след консултации с превозвачите. Създаването на общинско предприятие беше отложено.

Недоволство от страна на фирмите превозвачи предизвика искането на граждани да се удължат автобусни линии. Според Шакариян възлагането на подобна задача не е редно, тъй като дружеството работи на края на възможностите си, а за две години от фирмата са съкратени 300 души.

От Варненския съюз на превозвачите пък поискаха оставката на председателя на комисията по транспорт Иван Луков. Като мотив за това те посочиха липсата на заинтересованост от негова страна по проблемите на бранша. От Националния съюз на превозвачите се обявиха против, което отново доведе до повишаване на напрежението и размяна на остри реплики.

Съветниците решиха още да изпратят предложение до финансовата комисия за връщането на 35-те процента доплащане за пенсионерските карти, както и да се създаде работна група от професионалисти, която да обсъжда регулярно транспортните проблеми на града и фирмите.