Великотърновският университет спечели проект за близо половин милион лева, с който ще повиши качеството на образователните и административните си услуги. Финансирането е осигурено по Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси", а точното наименование на проекта е "Усъвършенстване на системите за управление във ВТУ".
Договорът бе подписан на 5 февруари в Министерството на образованието, като цялата продължителност на проектните дейности е 20 месеца. Така проектът ще приключи на 5 септември 2014 г., информира ректорът на ВТУ проф. Пламен Легкоступ. Точната сума, осигурена от оперативната програма, е 485 633 лв.
Предвижда се разработване и внедряване на интегрирана управленска информационна система, изградена на модулен принцип. Тя ще съчетае съществуващите с напълно нови университетски системи за управление като информационна система за подпомагане на управленската дейност, информационна система за акредитация, системи "Кадри- Заплати", "Хонорари" и "Счетоводство", електронни регистри на издателската дейност и на научните прояви, системи "Е-студент" и "Е-преподавател", информационна система за обслужване на проектната дейност и др.
Чрез този проект ще постигнем ефективно планиране на процесите и оптимизиране на използвания ресурс, ще подобрим организацията на работа в университета и ще повишим качеството на управленските решения, обясни проф. Легкоступ. В рамките на проекта ще бъдат организирани и семинари за обучение на работещите в университета за работа с новите системи. Ръководството на ВТУ определя поддържането и усъвършенстването на системите за управление като едно от най-важните условия за осигуряване на модерно, качествено и ефективно образование на студентите и удовлетвореност на преподавателите и университетските служители, подчерта ректорът.
Чуйте го в звуковия файл.