П. Москов: С около 400 млн. евро Русе може да се превърне в транспортен и логистичен център на Европа
П. Москов: С около 400 млн. евро Русе може да се превърне в транспортен и логистичен център на Европа / Дарик Русе

Североизточна България трябва да се превърне в транспортен и логистичен център, който свързва черноморския район с Централна и Западна Европа. Превръщането на Русе в такъв център ще промени цялостната икономическа структура на региона, и това може да се случи за един четиригодишен период. Така според кандидат-депутатът от ДСБ д-р Петър Москов най-бързо би могло да се подобри качеството на живот в цяла Североизточна България.

От ДСБ са на мнение, че е непобходим цялостен инвестиционен проект, който ще доведе до незабавен ефект. Той включва модернизация и разширение на пристанищата в Русе и Варна, изграждане на високоскоростен път Русе-Варна , в отсечката до Каспичан, и доизграждане и модернизация на двупосочна жп-линия Русе-Варна. Това ще пренасочи трафика на стоки, който сега минава през Румъния и ще накара бизнеса да инвестира в Русе, смята Москов.

От ДСБ са направили и план за финасирането на икономическия си проект. Високоскоростния път до Каспичан, който според Москов би струвал 150 милиона евро, биха могли да се набавят по двете оперативни програми на ЕС „Създаване на модерна инфраструктура” и „Създаване на бизнес среда благоприятна за инвестиции”. От същите две програми би трябвало да дойдат и 280 милиона евро за 140-километровата жп-линия Русе-Каспичан. 80 000 000 евро пък би струвала модрнизацията на пристанище Русе със средства по Дунавската стратегия. Стойността на модернизацията на Варненското пристанище би била 400 милиона евро. За него се очакват китайски капитали.

П. Москов: С около 400 млн. евро Русе може да се превърне в транспортен и логистичен център на Европа
netinfo


Според д-р Петър Москов  за бизнеса е много по изгодно да ползва трасето Изток-Запад през България, стига разбира се да има  условие за това. Според него чрез тези конкретни действия товарооборотът  на Румънското пристанище Констанца може да минава през Варна и Русе, което ще доведе и до икономически разцвет на региона. В момента пристанище Констанца е монополист, като обработването на един кораб е два пъти по-скъпо от това на пристанището в холандския Ротердам.

Реализирането на тази програма ще доведе до разкриването на 2000 преки работни места в Русе, показват изчисленията на ДСБ. Допълнителната заетост би била в порядъка н 5000-6000 работни места. Това е и един от начините за отвоюване на националната инфраструктура от мафията, категоричен бе Москов.