Приватизацията е единственият начин БДЖ да се стабилизира според Московски
Приватизацията е единственият начин БДЖ да се стабилизира според Московски / снимка: Sofia Photo Agency, архив

Приватизацията е единственият възможен начин БДЖ „Товарни превози" да се стабилизира. Това каза пред журналисти транспортният министър в оставка Ивайло Московски по повод протестите срещу приватизацията на дружеството.

Московски припомни, че дружеството е в технически фалит от първия ден, в който това правителство е дошло на власт.

„БДЖ има 800 млн. лв. дългове, които трябва да се покрият по някакъв начин. Приватизацията е единственият възможен начин, по който биха влезли средства, за да се разплатят с кредиторите. Ако това не стане, кредиторите ще активират своите вземания от дружеството и няма да има БДЖ", заяви транспортният министър в оставка пред агенция Фокус.

На въпрос дали има възможност държавата да финансира БДЖ, Московски обясни, че трябва да се мине през т.нар. нотификация или одобрение от Брюксел на държавна помощ, за да може държавата по някакъв начин директно да даде пари.

„Когато са трупани тези 800 млн. лв. дългове на БДЖ, никой, никога не е питал българското общество дали е съгласно за това. И ако се вземе решение, че държавата трябва да покрие тези 800 млн. лв. дългове, на всички хора трябва да е ясно, че това ще са нашите пари, т.е. парите на българския данъкоплатец. Не знам дали това е справедливо", коментира Московски.

На въпрос дали самата приватизация е законна, тъй като БДЖ е в забранителния списък, Московски отговори: „БДЖ като холдинг е в списъка, но като дъщерни компании не е. Мисля, че няма законов проблем. Има Агенция по приватизация, тя е водеща и е компетентна да отговаря по този въпрос".