Около 500 жалби от граждани за високи сметки за ток връчи на представители на ЧЕЗ видинският кмет. Преди седмици общината започна да събира жалбите за завишени декемврийски сметки, с обещанието, че ще бъдат препратени в последствие на ЧЕЗ. В срещата с кмета участваха Димчо Станев, директор „Обслужване на клиенти“ - ЧЕЗ България ЕАД; Младен Кръстев, ръководител „Отчитане и управление на данни“ - ЧЕЗ Разпределение АД; Петьо Петков, ръководител „Продажби Северозападна България“ - ЧЕЗ Електро АД и Първолета Митева, експерт „Връзки с обществеността“ - ЧЕЗ България ЕАД.
Представителите на ЧЕЗ заявиха, че приветстват усилията на видинския кмет да бъде полезен при решаване на проблема и подчертаха, че само още двама са неговите колеги, инициирали такива срещи по места.
Димчо Станев обясни, че досега от Видинска община са постъпили 409 жалби със съмнение за неправилно отчетени сметки, като почти по всички е извършена проверка. Установени са 5 случая, в които са допуснати технически грешки и са направени корекции. Той се обърна с молба към тези, които имат затруднения с плащането на сметките, да отидат в Центъра за обслужване на клиенти в електроразпределителното дружество в съответното населено място, тъй като има възможност да се направи погасителен план за разсрочване на задълженията.

Експертът от ЧЕЗ уточни, че плащането може да стане в рамките най-много на 6 месеца. Другото важно нещо, което трябва да знаят гражданите е, че за зимните месеци биха могли да се договорят за плащане на по-ниски вноски, а за летните – по-високи, за да не изпитват затруднения.
От ЧЕЗ бяха категорични, че докато се прави проверка по жалбите, електрозахранването няма да бъде прекъсвано.
В заключение видинският кмет призова гражданите да бъдат активни и всеки, който се съмнява, че сметките му за електроенергия са завишени, да подаде жалба. Община Видин ще продължи да съдейства за справедливото решение на проблема и да изисква отговори от ЧЕЗ.
