Правителството в оставка определи на днешното си заседание консорциума ДЗЗД „Железопътна гара - Пловдив" за концесионер на Централната жп гара в Пловдив. В обединението влизат транспортната фирма „Карат-С" и строителната „Биад-С".
Инвестициите, които обединението ще направи за срока на концесията, са в размер на 11,2 млн. лв. без ДДС, като за първите четири години вложенията трябва да са 9 850 000 лв. Размерът на годишните концесионни плащания е съставен от две части - фиксирана и променлива. През първите четири години фиксираната част е 290 000 лв. годишно. След този срок тя става 412 000 лв., като на всеки три години ще се индексира с общия инфлационен индекс на страната.
Плановете за концесията са съгласувани с Община Пловдив и те няма да попречат на пробива под гарата, който ще свързва булевардите „Васил Априлов" и „Македония", увери зам.-кметът Димитър Кацарски. Отпадна и изискването да се изгражда втора автогара, като вместо нея ще се обособи паркинг за автомобили и 3 автобусни стоянки, добави още той.