14 417 клиенти са обслужени от НАП-Русе за месец
14 417 клиенти са обслужени от НАП-Русе за месец / netinfo

През януари в офиса на НАП в Русе са обслужени 14 417 клиенти –  с малко повече от същия месец на 2012 г. Най-много от тях – 3519 са ползвали услуги, свързани с уреждане на техния здравно-осигурителен статус. Те са с почти 1100 повече, отколкото са направили това преди година. Причина е въведената промяна във формирането на здравно-осигурителния статус за трайно безработни лица, които внасят вноските си за своя сметка на база декларация Образец 7. Вече се изисква, когато те не са я подали, първо да направят това, а после да платят задълженията си. Освен това, когато имат и други задължения, трябва да подадат заявление за приоритетно погасяване на здравно-осигурителните им вноски и след това веднага да ги внесат, за да не загубят здравно-осигурителните си права.

Персоналното съдействие към всеки клиент за тези промени, както и въведеното подаване на нова декларация по чл. 55 от ЗДДФЛ и чл. 201 от ЗКПО, касаеща най-вече наемните отношения и другите нови декларации - Образец 8 и Образец 9, са предпоставили увеличаване на обичайното време за изчакване от гражданите с 4 мин., спрямо януари 2012 г. и сега то е 10, 31 мин. Въпреки допълнителните ангажименти, времето, за което приходните служители обслужват на работните си места 1 клиент, е повишено само с 1 минута и е средно 7,37 мин. Тези показатели са под минималния норматив на НАП за обслужване на клиенти и с изключение на първия за деня работен час в салоните не е имало струпване на повече от петнайсетина човека.

През първия месец на годината в офиса на НАП в Русе 2546 клиенти са потърсили справки, свързани с данъчни и осигурителни декларации, обработени са 2 045 искания за получаване на удостоверения и са обслужени 1 082 лица по въпроси за самоосигуряване, регистрации на трудови договори и експлоатация  на  електронни касови апарати с фискална памет.