В неделния ден, когато в много градове на страната се проведоха протести срещу монопола на ЕРП-тата и скъпия ток, от ЕНЕРГО-ПРО призоваха клиентите си да се обърнат към компанията, ако имат притеснения относно сметките за електроенергия за месец януари.
Компанията изпрати писмо до медиите, в което се казва: „От началото на годината енергийното дружество е консултирало 2130 битови клиенти за януарските сметки на денонощния телефон 0700 161 61. Друга група клиенти са получили разяснения за размера на задълженията си и техния индивидуален период на отчитане от консултантите в центровете за обслужване на клиенти.
От 1 януари до 8 февруари 2013 г., 302 клиенти са подали писмени жалби за високи януарски сметки. Тази цифра е с 6,5% по-малка в сравнение с количеството приети жалби за сметки през същия период на 2012 г. Постъпилите до момента жалби представляват 0,03% от общо 1 020 000 места на потребление, до които компанията доставя електроенергия. Също така, от началото на януари компанията е приела 400 молби за разсрочване на задълженията, което е в рамките на нормалното количество молби от този тип през зимните месеци. Всички жалби и молби за разсрочване се разглеждат индивидуално.
Средната сметка за месец януари 2013 г. на битовите клиенти е с около 25% по-висока от средната сметка за януари 2012 г. Анализите показват, че 13,8 % от тази разлика се дължи на увеличението на цената на електроенергията от 1 юли 2012 г., а останалата част от повишението е вследствие на по-дългия отчетен период, включен в сметките за януари, по-големия брой празнични почивни дни през 2012 г. и по-ниските средни температури. Така например, през отчетния период, включен в сметката за януари 2013 г., средната температура е била с 3,1 градуса по-ниска отколкото през отчетния период, включен в сметката за януари 2012 г. Също така, през декември средната температура е с 8 градуса по-ниска от средната температура през ноември, което се отразява чувствително на потреблението на електроенергия през зимните месеци.
ЕНЕРГО-ПРО осъществява дейността си прозрачно и е отворена за диалог по всички въпроси, които касаят обслужването на клиентите. Компанията е осигурила необходимия брой консултанти, за да даде индивидуално разяснение за формирането на сметката на всеки клиент, който се обърне за информация.
Протестът не променя нашата позиция и отношението ни към клиентите. Ние продължаваме да бъдем открити и готови да съдействаме, в случай че клиентите ни имат затруднения да заплатят сметките си. От началото на годината сме приели 400 молби за разсрочване на сметки и разглеждаме всяка от тях индивидуално.
Не подкрепяме проявите на насилие при положение, че винаги сме били открити за диалог. Благодарим на всички мирно протестиращи, защото сме убедени, че за да има смислен диалог, който да доведе до положителен резултат, е необходимо да има такова разбиране и от двете страни", пише още в прессъобщението.