„Спиди” ускорява ръста на приходите и печалбата си през 2012-та
„Спиди” ускорява ръста на приходите и печалбата си през 2012-та / www.sxc.hu

Първата българска куриерска компания, регистрирана на борсата „Спиди" АД обяви предварителен финансов отчет за 2012 г. с 54,4 млн. лева годишни приходи и ръст от 13,9%.

Приходите от куриерски услуги надхвърлят 52 млн. лв. и бележат ръст от 19,7%. По този начин дружеството продължава да ускорява растежа на основната си дейност, след като през 2011 г. беше постигнат ръст от 17,2%.

Компанията надхвърли собствените си очаквания за 51 млн. лв. приходи от куриерски услуги, обявени публично в началото на ноември 2012 г. Особено силни резултати „Спиди" реализира през последното тримесечие, когато ръстът се е ускорил до 27,4%. В доклада за дейността на компанията се посочва, че добрите резултати се дължат на общ ръст на търсенето на услугите на компанията, като със значителен принос е развитието на новите услуги по доставка на палети и международните услуги. През последното тримесечие положително влияние оказва бумът в електронната търговия и сключването на партньорски договори с големи международни оператори на електронни магазини.

На консолидирана база е реализирана печалба от 7,67 млн. лв., което е с 25,5% ръст спрямо 2011 г. Изпреварващият ръст на приходите над разходите води до подобрение на рентабилността на нетната печалба до 14,1%, спрямо 12,8% през 2011 г.
През 2012 г. „Спиди" АД увеличава с 80% размера на инвестициите в повишаването на капацитета и ефективността. От инвестираните 5,67 млн. лв. две трети са насочени към подновяване и увеличаване на автомобилния парк. Увеличен е и капацитетът на част от логистичните центрове, включително на централния хъб в София, който през ноември миналата година бе преместен в ново помещение, построено според технологичните изисквания на компанията на площ от 3,8 хил. кв.м. За сравнение, площта на предишния хъб е била 1,2 хил. кв.м.

От дружеството посочват, че с направените инвестиции до голяма степен завършват програмата по разширяване на капацитета до нива, достатъчни компанията да поеме увеличението на превозваните пратки в средносрочен период.