България и Румъния отговориха на медийната кампания на Острова
България и Румъния отговориха на медийната кампания на Острова / Sofia Photo Agency, архив
България и Румъния отговориха на медийната кампания на Острова
61041
България и Румъния отговориха на медийната кампания на Острова
  • България и Румъния отговориха на медийната кампания на Острова

България и Румъния отговориха на медийната кампания във Великобритания срещу евентуалната вълна от емигранти от двете балкански държави от 1 януари 2014 г., когато ще падне бариерата за наемане на неквалифицирана работна ръка. "Ответният удар" включва българска и румънска "антикампания", публикувана в социалната мрежа „Фейсбук", целяща да убеди британците, че всъщност българите и румънците нямат никакво желание да пътуват масово за Албиона. Анонимният до момента българин създаде своята Фейсбук-страница в понеделник и за пет дни тя е събрала над 3500 харесвания.

Набиращата слава и редица положителни коментари страница във „Фейсбук" се казва "Not OK for the UK". Тя е поредната стъпка от страна на българи в чужбина да покажат на британските си домакини, че не бива да гледат на имиграцията като на някакъв вид заплаха. Коментарите по тази тематика постепенно се засилват, тъй като наближава предполагаемо пагубната за много политици в Англия дата 1 януари 2014 г., когато ще паднат ограниченията за неквалифицирана работна ръка от България и Румъния.

В рекламната "анти-кампания" на анонимния български творец във Фейсбук се включва снимка на Димитър Бербатов, която гласи - "След 64-годишна пауза, „Манчестер Юнайтед" най-накрая успя да вкара хет-трик на „Ливърпул", благодарение на един имигрант!" Друга съпоставя лятна снимка на Слънчев бряг и мрачна снимка на английския курорт „Брайтън", под заглавието "Смешен бряг". Трета пък показва снимка на фолкпевеца Азис с текста "Така британците си представят българите", под която има снимка на пакистанец с текста "Така българите си представят британците". В румънската кампания пък има реклама, която гласи: "През 2005 г. Принц Чарлс си купи къща в Румъния, но Принц Хари нито веднъж не е сниман гол в нея!", което е препратка към голите снимки на Кейт Мидълтън, публикувани в италианското списание "Клоузър" през септември.

Полемиката на тема имиграция набра значителна скорост в средата на януари, когато английският политик и евродепутат Найджъл Фараж, лидер на дясната Британската партия за независимост (UKIP), се изказа в едно от най-гледаните дискусионни предавания по БиБиСи: "Изключително безотговорно е, дори тъпо, да си отваряме границите за 29 милиона души от България и Румъния. 50% от населенията им са под границата на бедността, като средната заплата в България е 200 евро, а средната пенсия - 100".

"Ако бях на тяхно място, щях да си приготвям куфара за Англия!", допълни тогава Фараж. Две отворени писма, написани от българи към българските и британските политици пък разгорещиха дебата тази седмица. В едното, младата бивша студентка в Единбург Ралица Бехар написа отговор на Фараж, а варненецът Димитър Димитров написа отворено писмо до българския президент и премиер, че не полагат достатъчно усилия, за да защитят интересите на гражданите им, живущи зад граница.

Предполага се, че в британската кампания прословутото дъждовно време на Острова ще се използва като един от инструментите за разубеждаване на потенциални емигранти. Една от българските реклами пък гласи - "Продайте си чадъра и елате в България за две седмици - Добре дошли!"

Интервю със скандалния британски евродепутат Найджъл Фараж ще чуете в понеделник в предаването "Междуредие" след 13 часа.