Кметът на общината Христо Христов, председателят на ОбС Атанас Дженков, секретарят Мария Чанева, началник-отдела „Бюджет и финансово-счетоводни дейности” Мария Янчева, представители на различните отдели, председателите на постоянните комисии към ОбС, кметове и кметски наместници, директори на училища и детски градини, представители медии, както и граждани присъстваха на публичното обсъждане на Бюджет 2013 на Община Болярово.
Кметът на общината Христо Христов анализира проекта за бюджет на община Болярово с макрорамка 5 100 000 лева. Поддръжка на инфраструктура, социално осигуряване и грижи, образование, изготвяне и съфинансиране на проекти – това са дейностите, които бяха посочени от него за приоритетни през 2013 г., като едновременно с това акцентира върху заложените по-мащабни мероприятия. Той наблегна на предвидените разходи по капиталовата програма.
Началник- отдела «Бюджет и ФСД» Мария Янчева запозна присъстващите чрез презентация с проекта за бюджет 2013 г. Прогнозата стойност на бюджета за 2013 година е 5 100 000 лв., като от централния бюджет са 2 742 601 лв., от планирани собствени приходи – 2 030 760 лв., а преходният остатък е 326 639 лв. Бюджетът се разпределя в две направления: държавни дейности - с обща стойност 2 644 000 лв. и местни дейности с 2 456 000 лв.
В предоставените средства от централния бюджет на община Болярово за 2013 година влизат: обща субсидия за финансиране на държавните дейности- 2 226 001 лв.(с 42 900 повече от 2012 г.); изравнителна субсидия за финансиране на местните дейности 160 800 лв. (с 9000 лв. повече спрямо 2012 г.); целева субсидия за капиталови разходи- 311 900 лв.(с 98 000 повече от предходната година); субсидия за основен ремонт на четвъртокласната пътна мрежа- 149 500 лв.( с 22 400 лв. повече от миналата година) и средства за зимно поддържане и снегопочистване на общинските пътища- 43 900(увеличени с 11 500 лв. спрямо 2012 г.).
Планираните общински приходи за 2013 година се разпределят по следния начин: местни данъци- 211 000 лв.; местни такси- 214 000; приходи от управление на общинско имущество- 625 900 лв.; приходи от продажбата на земя, сгради и общинско имущество- 1 091 860 лв.; внесени данъци в републиканския бюджет- 112 000 лв.
Акцентите в разходната част на бюджета с - образование - 871 008 лв.; здравеопазване - 23 952 лв.; социални дейности и услуги - 1 217 240 лв.; поддръжка на териториите за обществено ползване и благоустрояване - 745 453 лв.; култура, спорт и почивно дело - 308 530 лв.; икономически дейности и услуги - 721 474 лв.;общи държавни служби - 1 025 876 лв., отбрана и сигурност - 76 267 лв.; други (разходи по лихви и заеми) - 10 200 лв.
Предвиден е резервен фонд от 100 000 лв.
Капиталовите разходи ще бъдат разпределени за основен ремонт на детски градини - 25 000; ремонт на тротоарни настилки - 16 400; преустройство на 1 етаж на сграда здравна и реконструкция на жилищен етаж - 40 000; изграждане на информационен център - 80 000; доставка на компютри - 1000 лв.
След обсъждането кметът на общината направи общото заключение, че общината ще има достъп до ресурс от над 15 млн. лева, включително и средствата от действащите проекти, които са 20.