Натоварено първо заседание на ОбС Враца
Натоварено първо заседание на ОбС Враца / Дарик Враца - архив

28 точки са залегнали в дневния ред на днешното редовно заседание на Общински съвет - Враца, което започва в 10.00 часа в градската концертна зала. 21 са докладните, внесени от кмета инж. Николай Иванов. 4 са с вносител председателя на съвета инж. Петя Аврамова.

Едно от решенията, които днес трябва да вземат съветниците касае реализацията на проект за рехабилитация и реконструкция на път II-13 Монтана-Криводол-Девене-Борован, преминаващ през територията на Община Враца. С решението трябва да се декларира, че елементите на подземната техническа инфраструктура под обекта на инвестиция са напълно изградени и/или реконструирани към момента на кандидатстване и не се предвижда планово изграждане или реконструкция на съществуващата подземна инфраструктура за период от 5 години след приключване на дейностите по проекта.

Изменение на началните тръжни цени за отдаване под наем и аренда на земеделски земи от общинския поземлен фонд ще трябва да гласуват местните парламентаристи. Промяната се налага, за да се постигне синхронизация с началните тръжни цени за стопанската 2012/2013 година, определени със заповед на министъра на земеделието.

Предложение за отдаване под наем чрез провеждане на публичен търг с явно наддаване на пасища, мери, ливади, ниви и др. вид земеделски земи от общинския поземлен фонд внася кметът инж. Николай Иванов.

На заседанието ще се разгледа и предложението за управление на горските територии. Като управител се предлага Георги Петков Кръстев. Решението по този казус се отлага повече от година. Георги Кръстев е завършил техникум по горско стопанство и дървообработване "Сава Младенов" - Тетевен. Притежава средно специално образование, специалност "Горско стопанство и дърводобив".

Да бъде открита процедура по провеждане  на публично оповестен конкурс за отдаване под наем на 100 кв.м общинска площ, представляваща 25 терена за поставяне на павилиони за търговска дейност /всеки с площ 4,00 кв.м/ се предлага в т.11 от дневния ред.

Срокът за отдаване е 10 години, а първоначалният наем - 2000, лева. За да бъде осигурено архитектурно единство на елементите на градското обзавеждане са разработени схеми за поставяне на павилионите. Задължително изискване е търговските обекти да бъдат с еднакъв дизайн, както и ангажиментът да бъдат подменени 25 заслона на спирки на масовия градски транспорт.

Павилионите ще бъдат поставени на пл. „Руски", пред бензиностанция „Аванти", пред ЗМА „Дружба", в района на надлез „Дъбника", до блокове №4, №17, №18 и №40 в ж.к. „Дъбника", в района на товарен транспорт /складова база/, до Професионалната гимназия по търговия и ресторантьорство", до Втора градска поликлиника, в района на пазар „Металург", на ул. „Мито Орозов" и ул. „Стоян Заимов", пл. „Св. Софроний Врачански" към ул. „Ал. Стамболийски", пл. „Св. Софроний Врачански" към ул. „Г.С.Раковски", пред блок Родина, търговски комплекс „Суми", до блок „Слънце", до автогара - Враца, Кооперативен пазар, площад"Христо Ботев", Съдебна палата, ул."Екзарх Йосиф", в района на МБАЛ"Христо Ботев", до КАТ - Враца.

Очаква се на заседанието да се вземе и решение за кандидатстване по Проект „Красива България - 2013". Община Враца има проектна готовност за кандидатстване по МЯРКА 01 „Подобряване на градската среда" с обекти: „Реконструкция на Детска площадка в ж.к. „Металург", и „Вертикална планировка на спортна зала „Вестител".

За първия обект се предвижда изграждане на парково осветление, доставка и монтаж на детски съоръжения и оборудване, ограда и ударопоглъщаща настилка. Планираните дейности възлизат на 62 199 хил. лв. с ДДС.

За „Вертикална планировка на спортна зала „Вестител се предвижда изкореняване на храсти и млада гора, ремонт на тротоар, дренаж за отводняване и направа на подпорна стена. Дейностите възлизат на 51 129 хил. лв. с ДДС.

Както е известно, съфинансиращата вноска от кандидата е най-малко 50%, а финансирането от Проект „Красива България" е не повече от 100 000 лв. с ДДС.  Т.е. средствата, които Община Враца ще вложи в реконструкциите са в размер на 56 664.00 лв. - 31 100.00 лв. за детската площадка и 25 564.00 лв. за вертикалната планировка на спортна зала „Вестител".

Годишна програма за 2013 година за развитие на читалищната дейност на територията на Община Враца също е предоставена на вниманието на общинските съветници. Отделна точка в дневния ред е предвидена за утвърждаване на Ботевски организационен комитет за 2013 година. За съгласуване е представен и Годишен план за 2013 г. за дейността на отдел „Вътрешен одит".

Кметът ще направи отчет за изпълнение на решенията на Общински съвет-Враца за периода 1 юли - 31 декември 2012 година, както и отчет за изразходваните средства за командировки за периода 1 октомври - 31 декември 2012 година

Отчет за дейността на Общински съвет - Враца за второто полугодие на 2012 година ще направи председателят на местния парламент инж. Петя Аврамова.

Даване съгласие за получаване на банков кредит за оборотни нужди в размер на 200 хил.лв. на БКС - Враца е следваща точка в дневния ред. Искането е направено от управителя на БКС - Враца ЕООД. Целта на кредита е оборотно обезпечаване на дейностите по договор от 17.12.2013 г. с предмет „Сметосъбиране и сметоизвозване на битови отпадъци от населените места на община Враца; поддържане чистотата на уличната мрежа и терени, предназначени за обществено ползване в нормални и зимни условия в т.ч. снегопочистване; поддържане на зелените площи и озеленяване на територията на град Враца. При новия договор за банков револвиращ кредит ще отпадне ипотеката от двата имота:  База Управление - ул. „Георги Апостолов" 13 и База Механизация - ул. „Илинден" 6. За обезпечение ще служи само имот База Механизация - ул. „Илинден" 6.

Съветниците трябва да решат и за откриване на процедура за провеждане на публичен подбор за избор на управител на „Медико-техническа лаборатория по зъбопротезиране" ЕОО.

Както обикновено, заседанието ще започне с питания към кмета на община Враца и ще завърши с питания на граждани и точка „Разни".