За по-голямата част от самоосигуряващите се лица, които имат собствен бизнес, няма да настъпят промени в начина на осигуряването. Това заяви в интервю за Дарик директорът на правната дирекция в НОИ Снежана Малакова. Тя обясни, че от началото на годината са влезли в сила текстове, които прецизират разликата между управител на търговски обект и управител на дружество. Новите текстове ще засегнат сравнително малка част от хората, смята Малакова, макар и да не се нае да даде конкретни цифри. Експертът не се нае да коментира и изнесената вчера информация, че собствениците на 190 000 семейни фирми ще трябва да плащат по-високи осигуровки. Експертът уточни, че в никакъв случай не се налага да има двойно осигуряване за едно и също лице.
На въпрос на Дарик, че опасенията идват от хотелиер например, където едно семейство стопанисва хотел и един от членовете му е управител, а останалите са наети лица, как управителят например ще се осигурява, Малакова обясни, че всичко зависи от конкретната ситуация. Не можем в конкретния случай да подведем под общ знаменател всички хора, които попадат в обхвата на този текст, каза експертът. По принцип по реда на член 4, точка 7 могат да се осигуряват лицата, които управляват цялото дружество, което може да има пет хотела, десет хотела, десет сладкарници и шивашко ателие, каза Малакова. „Управителите на тези звена не са лица по член 4, ал. 1, точка 7. Управителят е един, двама или трима, колкото са вписани в Търговският регистър. Но те винаги са индивидуално определени, точно посочени. Само тези лица се осигуряват по този ред, само за тях биха били относими праговете респективно в хотелиерската, шивашката промишленост в зависимост от това коя е преобладаващата икономическа дейност на това дружество. Но в никакъв случай по този ред не би следвало да се осигурява управителят на хотела, сладкарницата или шивашкото ателие", каза тя.