Гуцанов: До края на годината започва укрепването на Трифон Зарезан
Гуцанов: До края на годината започва укрепването на Трифон Зарезан / Dariknews.bg

До края на годината ще започне укрепването на свлачището „Трифон Зарезан“, заради което от години е затворен панорамният път Варна – Златни пясъци. Това заяви председателят на Парламентарната комисия по регионална политика и местно самоуправление Борислав Гуцанов. Гуцанов и заместник-председателят на транспортната комисия Георги Свиленски се срещнаха с представители на браншовите организации и автомобилните превозвачи във Варна.

Председателят на Националния съюз на превозвачите във Варна Максим Петков поиска отговори по някои от най-наболелите въпроси за транспорта в града и региона, част от които е и свлачището „Трифон Зарезан“.

„Проектирането на панорамния път започна, вложени са 16 млн. лв., като се надяваме до края на годината да стартират същинските строително-ремонтни дейности. За интермодалния терминал правителството отпусна 15 млн. лв. и развитието на този проект остава приоритетно за нас. Относно интегрирания градския транспорт - там всичко зависи от общината, но ние сме готови да съдействаме при нужда. Според мен трябва да остане балансът между частния и общинския превозвач, тъй като през годините този модел на работа е доказал, че е успешен“, сподели Борислав Гуцанов.

Той коментира и въпроса с бъдещето на магистрала „Хемус“, като по негови думи тя остава приоритетна за правителството. „До края на годината ще завърши строителството на 4,8 км. участък до с. Белокопитово, след което ще се обмислят вариантите за финансиране на аутобана. Изчисленията показват, че за довършването му са необходими над 2 млрд. лв., като единият вариант е да отделяме всяка година по 500 млн. от бюджета, а другата възможност ще я споделим след изборите, за да не скандализираме обществеността“, обясни Гуцанов.

Превозвачите и представителите на властта се обединиха около идеята, че за да е осигурена сигурността на пътниците, трябва да има максимална възраст на автомобилите. Разногласия имаше само дали тя трябва да е 10 или 15 години, като някои от таксиметровите компании изразиха виждането си, че има много добре поддържани автомобили, които са над 10-годишни.

Георги Свиленски информира превозвачите, че в Закона се предвижда наказание за тези от тях, които са изпаднали във финансова несигурност и не могат да погасяват задълженията си.“Ще се отнема лицензът на такива фирми за период от 1 до 3 месеца. Мярката ще се налага само в случаите, в които са изчерпани всички други начини и са минали крайните срокове“, коментира зам.-председателят на транспортната комисия.

Някои от браншовите организации и таксиметровите компании изразиха притесненията си от разрастващата се нелоялна конкуренция и развитие на сивата икономика в сектора. „Не може да има таксита, които да возят на 10 стотинки. Трябва да се наложи минимален праг така, както има максимална тарифа. Не се работи достатъчно за малкия и среден бизнес, а напротив – ние се чувстваме застрашени. Инспекторите от ДАИ ни правят проверки непрестанно, а на нелегалните превозвачи никой не обръща внимание“, коментираха недоволните.