Стефан Вълдобрев
Стефан Вълдобрев / Държавна опера Стара Загора
След триумфа на турнето "По-полека симфони", актьорът и певец Стефан Вълдобрев се завръща на сцената на операта в Стара Загора с новата перла в репертоара на Опера Пловдив - мюзикъла "Евита".Бродуейската легенда на Андрю Лойд Уебър с безсмъртния хит "Don't Cry For Me Argentina" и наградената с Оскар песен "You Must Love Me" от филма с Мадона ще гостува на 11 октомври от 19:00 часа на сцената на Старозагорската опера.

Мюзикълът "Евита" се играе над 40 години на Уест Енд Лондон и Бродуей САЩ и е преведен на над 14 езика. С това той се нарежда сред най-известните мюзикъли на Андрю Лойд Уебър в световен мащаб, заедно с "Исус Христос Суперзвезда", "Фантомът на операта" и "Котки". Получил е три награди "Тони" - най-престижното отличие за мюзикъл в САЩ.
Диригент на "Евита" е американският възпитаник Константин Добройков, който познава спецификата на жанра от Бродуей и с голям успех подготви заглавията "Човекът от Ла Манча", "Исус Христос Суперзвезда", "Коса" и "Мария от Буенос Айрес“.

Стефан Вълдобрев прие предизвикателството да изпълни една от главните роли в мюзикъла - тази на Че, пресъздадена на големия екран от Антонио Бандерас. За ролята на Евита е поканена гласовитата пловдивчанка Юлия Йорданова, която е трупала опит като изпълнител в САЩ. Вокалните партии на президента Перон изпълнява Атанас Сребрев, а Марк Фаулър, Момчил Караиванов и Станислава Момекова изпълняват останалите централни роли.

Режисьорът Нина Найденова дълго изучава историческите факти за Ева Перон - превърнала се в мит за Аржентина, еднакво силно обичана и силно мразена. Подходът й изследва "Славата" като амбиция, мисия, оръжие, протест и фанатизъм. За постановката на Опера Пловдив Аржентинското правителство съдейства да се използват автентични фотоси и кадри от живота на Ева Перон - нейните срещи с работници,  пламенните й речи от терасата на Президентството (или Розовата къща), пилеенето на пари, пътуванията до Европа, процесиите за нейното погребение… Документалните материали умело са вплетени в сценографията чрез мултимедията на визуалния артист Никола Налбантов.

Художникът на костюмите Николина Костова - Богданова внимателно изучава гардероба на Ева Перон.  Нейната цел е чрез облеклото да пресъздаде на сцената метафора за кратката, противоречива и динамична история на Ева Дуарте от Лас Тодос, която пристига в големия град на 15 годишна възраст с една овехтяла рокличка, на 26 години се издига до Първа дама, която се облича с Диор и малко по-късно, преди да умре на 33 години, изнася последните си речи пред многохилядна тълпа от бедняци, облечена с кожено палто от визон.
Мюзикълът на Андрю Лойд Уебър е съставен само от музикални номера без говор между тях, което поставя предизвикателства на Хора и Балета на Опера Пловдив. Изпълнителите имат сценична задача бързо да се преобразяват от скърбящо население, пеещо Реквием за Евита в бунтовнически маси срещу политическата класа, от аржентинска надменна буржоазия във военна хунта.

Естествено, всичко това е гарнирано със завладяващо танго, поставено от хореографа Боряна Сечанова.