93643
Ще се върнат ли старите автобуси по софийските улици?
30-годишни автобуси отново се връщат по софийските улици. Причината е, че Столичният автотранспорт няма достатъчно нови возила, които да обслужват част от обществените линии.
Местният парламент попари намеренията на общината за пореден път да удължи договорите на частния превозвач "Карас С". Тепърва общинското дружество ще обявява процедура за доставка на нови автобуси, които обаче ще пристигнат най-рано догодина.
Въпреки че от Столична община редовно се хвалят как обновяват градската мрежа в града, оказва се, че отново няма достатъчно автобуси, които да превозват софиянци. На днешното заседание на местния парламент бе вкарано предложение за удължаване на договора с частната фирма "Карат С", която да продължи да обслужва 15 автобусни линии. До момента срокът е изтекъл на две от тях - 3 и 6, а през юли ще изтече и още една.
Очаквано от ГЕРБ гласуваха "за" предложението, очаквано и БСП бяха "против". Неочаквано обаче, поддръжниците на управляващите - общинските съветници от Реформаторския блок, се въздържаха. Поради липсата на мнозинство в съвета и отсъстващи двама общинари, управляващите не успяха да удължат договора с частника.
Затова ресорният зам.-кмет Евгени Крусев заговори за връщане на старите автобуси. "Столичният автотранспорт може да поеме обслужването по тези линии с изключително стари и амортизирани автобуси. На средна възраст около 30 години. Столичният общински съвет има право да вземе своето обосновано решение и ние ще се съобразим с него", обясни той.
Опозицията пък намекна за близки отношения между управляващите и частната фирма. Председателят на БСП-София Калоян Паргов.
Социалисти обвиниха ГЕРБ в корупция на високо ниво в Столична община
"С този доклад ние даваме възможност да компенсираме другото крило от ГЕРБ и да удължим срока на договора поради причина, че Столична община за пореден път не е знаела, че през 2017-а ще изтече договора на "Карат С", не е знаела, че трябва да купи нови автобуси, и сега трябва да въвеждаме стари, но е проблем", коментира Паргов.
Преди време общината прекрати поръчка за 30 нови автобуси, които можеха да запълнят липсите, които сега общинското дружество има. Обяснението от "Московска 33" е, че били дизелови, а и само една фирма останала в конкурса. Сега се подготвя нова поръчка за над 100 автобуса на газ, които обаче могат да се пуснат в експлоатация най-рано през 2018 г.
Местният парламент попари намеренията на общината за пореден път да удължи договорите на частния превозвач "Карас С". Тепърва общинското дружество ще обявява процедура за доставка на нови автобуси, които обаче ще пристигнат най-рано догодина.
Въпреки че от Столична община редовно се хвалят как обновяват градската мрежа в града, оказва се, че отново няма достатъчно автобуси, които да превозват софиянци. На днешното заседание на местния парламент бе вкарано предложение за удължаване на договора с частната фирма "Карат С", която да продължи да обслужва 15 автобусни линии. До момента срокът е изтекъл на две от тях - 3 и 6, а през юли ще изтече и още една.
Очаквано от ГЕРБ гласуваха "за" предложението, очаквано и БСП бяха "против". Неочаквано обаче, поддръжниците на управляващите - общинските съветници от Реформаторския блок, се въздържаха. Поради липсата на мнозинство в съвета и отсъстващи двама общинари, управляващите не успяха да удължат договора с частника.
Затова ресорният зам.-кмет Евгени Крусев заговори за връщане на старите автобуси. "Столичният автотранспорт може да поеме обслужването по тези линии с изключително стари и амортизирани автобуси. На средна възраст около 30 години. Столичният общински съвет има право да вземе своето обосновано решение и ние ще се съобразим с него", обясни той.
Опозицията пък намекна за близки отношения между управляващите и частната фирма. Председателят на БСП-София Калоян Паргов.
Социалисти обвиниха ГЕРБ в корупция на високо ниво в Столична община
"С този доклад ние даваме възможност да компенсираме другото крило от ГЕРБ и да удължим срока на договора поради причина, че Столична община за пореден път не е знаела, че през 2017-а ще изтече договора на "Карат С", не е знаела, че трябва да купи нови автобуси, и сега трябва да въвеждаме стари, но е проблем", коментира Паргов.
Преди време общината прекрати поръчка за 30 нови автобуси, които можеха да запълнят липсите, които сега общинското дружество има. Обяснението от "Московска 33" е, че били дизелови, а и само една фирма останала в конкурса. Сега се подготвя нова поръчка за над 100 автобуса на газ, които обаче могат да се пуснат в експлоатация най-рано през 2018 г.