Малко над 11 млн лева е бюджетът на Омуртаг
Малко над 11 млн лева е бюджетът на Омуртаг / Борислав Курдов
Малко над 11 млн лева е бюджета на Омуртаг
70813
Малко над 11 млн лева е бюджета на Омуртаг
  • Малко над 11 млн лева е бюджета на Омуртаг

Общинските съветници в Омуртаг приеха общинския бюджет за 2014 година. 26 от местните парламентаристи гласуваха със „За" рамката на бюджета да бъде 11 090 985 лева. Спрямо миналата година бюджетът е по-висок с 676 хиляди лева. За близо 5 милиона лева са заложените приходи от местни дейности.
Според кмета на общината Неждет Шабан в сравнение с предходните години бюджета за 2014 е с най-добрата капиталова програма до сега. Акцент в настоящата капиталова програма е поставен върху пътната инфраструктура, водоснабдяването и работата по европейските проекти.
Над 1 500 000 лв. се очаква да са постъпленията от Публичната инвестиционна програма „Растеж и устойчиво развитие на регионите" на МС. Това са средствата, които предстои да получи общината по одобрени проекти за 2014 г. Други 150 000 лв. пък се очакват да допълнят бюджета, ако бъдат одобрени подадените проекти на община Омуртаг в ПУДООС, Национална кампания „За чиста околна среда 2014". Тук става въпрос за малки проекти за част от населените места в общината.
386 900 лв. са предвидените средства за основен ремонт на пътищата в общината, 550 000 лв. са за окончателни плащания по проекта за Рехабилитация на обществени зелени площи. Други 650 000 лв. са за окончателни плащания по проекта за обновяването на Многопрофилната болница за активно лечение в Омуртаг.
Около 60 хил. лв. пък ще бъдат изразходвани за разработване на проекти за допълнително водоснабдяване на три населени места в община Омуртаг. В очакване за одобрение е и още един проект, а именно проектът за „Реконструкция и рехабилитация на уличната водопроводна мрежа на с.Камбурово. Той ще бъде на стойност 1 750 000 лв.
По думите на кмета на общината основната цел на общинското ръководство през настоящата година е качественото управление на бюджета чрез: ограничаване на текущите разходи имайки предвид разходите за услуги, сметоизвозване, озеленяване; Други прийоми за качествено управление ще бъдат: ритмично изплащане на работните заплати; осигуряване на свободни финансови ресурси за авансови и междинни плащания при изпълнението на проектите; погасяване на банковите кредити ; както и окончателно приключване на проекти от предходни периоди и започване на нови.
Тук г-н Шабан поясни, че на 99% е приключил и Вторият етап от „Допълнителното водоснабдяване на Омуртаг от язовир Ястребино". Очаква се обектът да получи АКТ 15, но това следва да стане след, като бъде завършен първият етап на проекта, за който се очакват да бъдат отпуснати необходимите финансови средства.