Министърът на туризма Николина Ангелкова бе гост на втория ден на международната конференция, посветена на връзката между Черноморския регион и Дунавската стратегия, която се провежда в Албена.
"През годините България винаги е била сред държавите, които полагат усилия за превръщането на Черноморския регион в предпочитана туристическа дестинация. България е активен участник и в Дунавската стратегия и в Организацията за черноморско икономическо сътрудничество (ОЧИС)", отбеляза Ангелкова.
Тя съобщи, че след среща вчера във Варна е приета декларация за създаване на бранд „Черно море“ с общи проекти, насърчаване на вътрешния круизен туризъм, културни и исторически, гурме и винени маршрути, както и популяризиране на богатствата на региона за спа и уелнес. Сега вниманието е насочено и към създаване на бранд „Дунав“.
До октомври 2018 г. България е координатор на Дунавската стратегия, като на 18-и и 19-и същия месец ще се проведе форум с тема „Икономически растеж и териториално сближаване чрез инвестиции в туризма“.
"Сред целите е да се подготвят общи туристически пакети, които да се предлагат между държавите от региона, както и на далечни пазари", информира министърът и припомни, че през февруари е стартирана инициатива за създаване на Балкански туристически маршрут, като първият вече е набелязан и обхваща културно-исторически паметници, най-вече от списъка на ЮНЕСКО.
Ангелкова припомни пред конференцията, че за важността на съвместната работа говорят числата - м.г. България е посрещнала над 8.9 млн. чуждестранни туристи, като от тях почти 4.5 милиона са от държавите от Организацията за черноморско икономическо сътрудничество и 3.5 милиона от страните на Дунавската стратегия.
Тя подчерта, че без бизнеса набелязаните цели трудно биха били постигнати, затова Правителството е отчело нуждата от административни облекчения и с промените в Закона за туризма преди месец е намалило с 19 документите за различните регистрационни режими – категоризации и сертифициране на места за настаняване, дейности и професии в туризма. Създадена е и инвестиционна карта в сектор туризъм, чрез която да се насърчава бизнеса.
Тя е била одобрена от общините и предстои издаване на втора, каза министърът.
"През годините България винаги е била сред държавите, които полагат усилия за превръщането на Черноморския регион в предпочитана туристическа дестинация. България е активен участник и в Дунавската стратегия и в Организацията за черноморско икономическо сътрудничество (ОЧИС)", отбеляза Ангелкова.
Тя съобщи, че след среща вчера във Варна е приета декларация за създаване на бранд „Черно море“ с общи проекти, насърчаване на вътрешния круизен туризъм, културни и исторически, гурме и винени маршрути, както и популяризиране на богатствата на региона за спа и уелнес. Сега вниманието е насочено и към създаване на бранд „Дунав“.
До октомври 2018 г. България е координатор на Дунавската стратегия, като на 18-и и 19-и същия месец ще се проведе форум с тема „Икономически растеж и териториално сближаване чрез инвестиции в туризма“.
"Сред целите е да се подготвят общи туристически пакети, които да се предлагат между държавите от региона, както и на далечни пазари", информира министърът и припомни, че през февруари е стартирана инициатива за създаване на Балкански туристически маршрут, като първият вече е набелязан и обхваща културно-исторически паметници, най-вече от списъка на ЮНЕСКО.
Ангелкова припомни пред конференцията, че за важността на съвместната работа говорят числата - м.г. България е посрещнала над 8.9 млн. чуждестранни туристи, като от тях почти 4.5 милиона са от държавите от Организацията за черноморско икономическо сътрудничество и 3.5 милиона от страните на Дунавската стратегия.
Тя подчерта, че без бизнеса набелязаните цели трудно биха били постигнати, затова Правителството е отчело нуждата от административни облекчения и с промените в Закона за туризма преди месец е намалило с 19 документите за различните регистрационни режими – категоризации и сертифициране на места за настаняване, дейности и професии в туризма. Създадена е и инвестиционна карта в сектор туризъм, чрез която да се насърчава бизнеса.
Тя е била одобрена от общините и предстои издаване на втора, каза министърът.