/ Gulliver/Getty Images
Когато британският принц Хари и американската актриса Меган Маркъл обявиха годежа си в понеделник, фирмите за сувенири на Острова запретнаха ръкави. Кралското семейство е сериозен бизнес във Великобритания, като според експерти сватбата през 2018 г. може да възлезе на 60 млн. паунда (80 млн. долара) в допълнителни продажби, пише агенция „Блумбърг“.

"Екипът по дизайн работи неуморно", заяви Памела Харпър изпълнителен директор на базираната в Лондон компания Halcyon Days, която ще започне производството на порцеланови продукти, посветени на сватбата, веднага щом датата й бъде обявена. Досега от Кенсингтънския дворец са съобщили само, че церемонията ще е през май 2018 г.

Влюбените Меган и Хари спечелиха сърцата на британците (СНИМКИ/ВИДЕО)

Харпър е научила за годежа чрез съобщение на телефона си, но преди това слуховете за събитието бяха доста добре разпространени от британската преса и Halcyon Days вече разработва идеи за продукти, цветове и дизайн. "Кралските сватби обикновено не идват с голямо предизвестие", посочва Харпър и допълва, че "трябва да изпреварим нещата".

Бързането да бъдат произведени тематичните дрънкулки и сувенирчета се определя от размера на очакваното възнаграждение.
 

Guliver/Getty Images


Вижте още снимки на новите любимци на британците: Лудо влюбените Хари и Меган

Бракът на принц Уилям и Кейт Мидълтън през април 2011 г. стимулира броя на туристите с 350 000 само през същия месец, показват данни на британската Национална статистическа служба. В същото време сватбата допринесе за увеличение с 527 млн. паунда на разходите в продажбата на дребно, включително 199 млн. паунда за сватбени сувенири, показват данни на британската компания Център за проучвания на търговията на дребно.

Според директора на Центъра Джошуа Бамфорд икономическият тласък този път не се очаква да е чак толкова голям. За разлика от по-големия си брат, Хари не е престолонаследник. В момента той е пети поред за наследяване на короната и ще стане шести, след като Кейт роди третото си дете. Въпреки това според Бамфорд все пак могат да бъдат събрани около 60 млн. паунда от потенциалните купувачи.
 

Guliver/Getty Images


Лошото момче принц Хари и разведеното момиче със смесена кръв (СНИМКИ)

Един от най-старите магазини за колекционерски порцелан в Англия - Royal Crown Derby, започва работа с производството на сувенири по повод коронацията на крал Джордж Трети през 1761 г. Бизнесът продължава да процъфтява 250 години по-късно и по време на кралската сватба през 2011 г., която е допринесла за 10% от продажбите през тази година, казва маркетинговият директор на Royal Crown Derby Стивън Роули.

По повод годежа на принц Хари компанията започва да обмисля модели още преди два месеца. "В момента чакаме датата и титлите, за да завършим детайлите за дизайна и да започнем производство колкото се може по-скоро", посочва той.

Принц Уилям: Надявам се след годежа Хари да спре да тършува в хладилника ми (ВИДЕО)

Само няколко часа след съобщаването на годежа сайтове започнаха продажбата на ограничен брой порцеланови чинии, включващи официалния годежен портрет на двойката. Базираната в Съри компания за сувенири Bradford Exchange е продала 2017 чинии, всяка от която на цена от 59,98 паунда, без в сумата да е включена цента за доставката.
 

Guliver/Getty Images


Продуктите на Halcyon Days, произведени от 75 души персонал на две поточни линии, ще да бъдат пуснати в продажба чак след Коледа. Половината от продукцията на компанията се изнася, въпреки че според Харпър чуждестранните туристи във Великобритания имат по-голям дял от общия размер на продажбите.

Осем кралски правила за сватбата на принц Хари и Меган Маркъл

Силата на кралската мистична романтика ще бъде подсилена от Маркъл - звездата на сериала "Костюмари", като анализатори очакват нейната собствена марка да зарази още повече американци със сватбената треска. "Това ще ни даде допълнителна възможност да увеличим продажбите и присъствието си на американския пазар, заради което ние сме много развълнувани", каза Роули от Royal Crown Derby.
 

Guliver/Getty Images


На годишна база кралското семейство осигурява 550 млн. паунда увеличение на икономиката посредством туризъм, изчисляват от консултантската фирма Brand Finance.

Опашки от хора се вият пред Бъкингамския дворец, Уиндзорския дворец и други бивши и настоящи кралски резиденции. Общо 4,4 млн. души са посетили обекти, свързани с кралското семейство, през 2016 г., съобщават от благотворителната организация Исторически кралски обекти, която ги управлява.
БГНЕС