Режисьорският дебют на Райън Гослинг бе посрещнат на нож от критиката
Режисьорският дебют на Райън Гослинг бе посрещнат на нож от критиката / Guliver/Getty Images

Режисьорският дебют на актьора Райън Гослинг на фестивала в Кан с една стилна, почти театрална приказка, бе посрещнат на нож от критиката, съобщават световните агенции.

Лентата Lost River бе представена в рамките на програмата "Особен поглед". Във фантастичния трилър бароковият сюжет се развива в руините на Детройт, като атмосферата много напомня на тази от лентите на Дейвид Линч.

Първата реакция на критика обаче бе определено негативна.

Изданието "Варайъти" описа дебюта на Гослинг като "грандомански", а в. "Телеграф" - като "глупав и елементарен". Публиката в Кан обаче не прие толкова резервирано Lost River. Според мнозина, въпреки някои недостатъци на творбата тя представлява амбициозен проект, даващ свобода на визуалното въображение, нещо което рядко се среща при режисьорските дебюти на известни актьори, посочва БТА.

Главната героиня на филма Били (Кристина Хендрикс) е самотна майка, която живее с двете си деца в един разрушен и обрасъл в растителност град. Всички съседи се изнасят, но Били решава да остане. Притисната от неволята, тя се принуждава да започне работа в странно кабаре, специализирано в мрачни хорър фантасмагории, където звездата е Ева Мендес.

Големият син на Били рови из развалините , за да намери части и да поправи колата, с която да се измъкнат. По време на тършуванията си, той се натъква на езеро, което е погълнало цял един град. От него идва загадъчно проклятие...

"Да снимаш в Детройт и да покажеш актьорите в обхванатия от разруха мегаполис даде допълнителен реализъм на филма", коментира Райън Гослинг. Според мнозина в него има доста символика за мрачното бъдеще, което ни очаква. Детройт беше перлата на индустриалното минало на САЩ, а днес е само бледа сянка, вследствие на световната икономическа криза, отбелязва Франс прес.