Снимката е илюстративна
Снимката е илюстративна / ThinkStock/Getty Images
Астрономи от Кембриджкия университет в Англия откриха млада звезда, около която кръжат четири газови гиганта, чиито размери са сравними с тези на Юпитер и Сатурн, съобщи сайтът Физ.орг.

Астрономи откриха уникален космически обект

Теоретичните модели предсказват, че подобна система трябва да е по-стара, за да може в нея да се формират толкова големи планети. Освен това орбитите на тези небесни тела са странни.

Телескоп регистрира загадъчни радиосигнали от дълбокия космос

Звездата CI Tau е на 2 милиона години и около нея кръжи протопланетарен диск от прах и лед. Отдалечена е на разстояние 500 светлинни години от Земята.
Астрономите знаеха, че системата включва планета, която принадлежи към т.нар. горещи юпитери - газови гиганти, които се намират най-малко 10 пъти по-близо до звездата си в сравнение с разстоянието между Меркурий и Слънцето. Наблюдения с мрежата радиотелескопи АЛМА (ALMA - Atacama Large Millimeter/submillimeter Array) в Чили обаче показаха, че дискът е разпокъсан и че това свидетелства за съществуването на други три масивни планети.

Тъмното минало на „злокобната“ ни галактическа съседка Андромеда

Орбитите им се различават по отдалечеността си от CI Tau. Двата външни газови гиганта, чиито маси са сравними с тази на Сатурн, орбитират около звездата на разстояние, което е над 3 пъти по-голямо от това между Нептун и Слънцето.
Това контрастира с орбитата на горещия юпитер, който по масата си е сравним с аналозите си в Слънчевата система, докато втората планета е с 10 пъти по-голяма маса от тази на Юпитер.
Всички известни по-рано звезди, около които орбитират горещи юпитери, са 100 пъти по-стари от CI Tau.

Звездата RW Aur A променя съдържанието си по уникален начин (ВИДЕО)

Астрономите се надяват, че наблюдения на системата в различни области на спектъра ще позволят да се събере повече информация за особеностите на диска и екзопланетите.

За още любопитни новини и снимки харесайте страницата на Dariknews.bg във Facebook тук