Бъдещето на медиите 4: Ново поколение графики променят начина, по който изглеждат
Бъдещето на медиите 4: Ново поколение графики променят начина, по който изглеждат / netinfo

Един от акцентите на завършилото изложение NAB Show 2011 в Лас Вегас, което привлече повече от 90 хиляди посетители, беше мобилната телевизия. Макар възможностите за гледане на телевизия през мобилни устройства да не са нови, необходимостта от инвестиране в услугата продължава да бъде под въпрос. Към този момент крайните устройства, които позволяват качествено приемане на сигнал, не са достатъчно атрактивни и достъпни, а и покритието на самата услуга е лимитирано. Не е ясно дали потребителите ще проявят голям интерес в гледането на телевизия, където и да се намират, вместо да се наслаждават на своите HD-екрани у дома.

На срещата на телевизионни и радиооператори във Вегас беше обявено, че в момента 76 телевизии в САЩ излъчват за мобилни устройства. Очаква се само след години две трети от американските зрители да имат възможност да хващат мобилна телевизия.

По време на изложението на NAB Show 2011 бяха показани няколко прототипа на мобилни устройства, които позволяват гледането на телевизия, като най-ефектен беше Андроид-базиран модел на LG, поддържащ 3D-технология (без очила) и екипиран със софтуер за интеграция със социални мрежи.

Бъдещето на медиите 4 Ново поколение графики променят начина по който изглеждат
netinfo

Телевизията все пак си остава удоволствие, на което да се наслаждаваш в комфорта на дома си, на голям екран, който в най-голяма степен показва технологичните възможности, които дават новите софтуерни апликации, представени на NAB Show. Голяма част от тях, фокусирани върху допълнителното съдържание, което се появява на екрана под формата на красиви графики и анимации, привличаха много посетители.

Бъдещето на медиите 4 Ново поколение графики променят начина по който изглеждат
netinfo

Интересът към компаниите, които предлагат графични решения, които могат да отличат телевизионната програма, беше логично голям, тъй като това е един от начините за привличане на повече зрители. Повечето текстова информация на екрана позволява телевизионния канал да бъде гледан и в офиси и други помещения, които изискват звука да бъде намален.

Визуалната опаковка на каналите се променя непрекъснато, а един от достъпните начини е софтуерът Persona на компанията Compix Media.

С пълна 3D-функционалност, възможност за създаване на лога и всякакви други идентификационни визуализации, софтуерът се използва и от редица интересни клиенти, извън стандартните медийни компании. NASA и американската армия също са клиенти. Идеята на софтуера е, че без да сте графичен специалист, благодарение на вградените възможности, може да създадете прекрасно изглеждащи анимации.

Бъдещето на медиите 4 Ново поколение графики променят начина по който изглеждат
netinfo

Очаквано голям беше интересът към продукта на компанията Vizrt, която се очертава като един от сериозните иноватори в дигиталния медиен бизнес. Към този момент над 550 души работят за Vizrt в 36 различни страни, а инсталации на нейни продукти са направени в 80 страни. Обслужващите телевизионни станции са 3500, а софтуери на Vizrt работят и за създаването на нов тип интеграция на видео-съдържание в почти 600 уебсайта.

Интересното при Vizrt е, че те предлагат пълно обслужване на своите клиенти - не само софтуер, но и хардуер, както и всички допълнителни услуги като обучение, сервиз и т.н. Централният офис на компанията е в Берген, Норвегия. Един от продуктите, които представиха на изложението NAB Show 2011, беше Viz Anchor - апликация за iPad, която позволява на водещите в телевизионна станция да контролират сами целия процес на излъчване.

Чрез въпросната iPad-апликация, интегрирана в цялата техническа система на оператора, видеофайлове и графики могат да бъдат контролирани директно от водещия, без да е необходима намеса на оператор от контролната стая. Това намалява времето за реакция и допълнително предпазва от грешки.

Бъдещето на медиите 4 Ново поколение графики променят начина по който изглеждат
netinfo

Компанията е и един от лидерите в създаването на допълнителни визуализации по време на пряко предаване на спортни събития.

Разбира се, виртуалното студио (като това на ZDF) продължава да бъде един от акцентите в портфолиото им.

Визуалните реклами по време на пряко излъчване на спортни събития, които се появяват на странни места по терена и трибуните, бяха представени на щанда на компанията ORAD. Тя предлага изцяло интегрирано решение за графично оформление на спортни предавания, но специално рекламните послания отварят нова страница в продажбата на рекламно време по нетрадиционен начин, без да се прекъсва самото спортно събитие. Представете си, че рекламен "банер" се появява като знаме, което покрива трибуните на стадиона, докато междувременно на терена тече футболната среща.

Бъдещето на медиите 4 Ново поколение графики променят начина по който изглеждат
netinfo

Самата визуализация на прякото предаване също е изключително ефектна и превръща гледането на спортни предавания в ново преживяване.

Бъдещето на медиите 4 Ново поколение графики променят начина по който изглеждат
netinfo