Пропуски в инструкциите за безопасност - основни нарушения при водните атракциони
Пропуски в инструкциите за безопасност - основни нарушения при водните атракциони / снимка: Sofia Photo Agency, архив

Дейността, свързана с водни атракциони, става все по-безопасна, но още се откриват нарушения, това заяви началникът на "Морска администрация" кап. Живко Петров. Той отбеляза, че при проверките се установяват главно пропуски в инструкциите за безопасност.

"Понякога самата инструкция е подписана от лицето, което ползва атракцията, но без да са написани ясно имената му. Имало е ситуации, в които джетовете са се движели с по-голяма скорост на излизане от коридора. Те трябва да се движат на над 200м от зоната за къпане, но идват по-близко, за да ги видят хората", посочи кап. Петров. В последните години инцидентите с джетове и други водни атракциони, които се отдават под наем от концесионираните в региона плажове, намаляват.

Според Петров обяснението за това е фактът, че наредбата за дейността им е от 3-4 години и хората, които се занимават с това са свикнали да спазват изискванията. По плажовете в Бургаско има общо около 68-70 такива атракциона. Най-много те са в района на Несебър, Слънчев бряг, Равда, Св. Влас както и около Созопол. Именно там са съсредоточени проверките на Морска администрация, предава агенция Фокус.

Капитан Петров не скри, че ресурсът, с който разполага е ограничен. Има осем инспектори, които обаче извършват и контрола на българските кораби, но и пристанищен контрол. Проверките на "Морска администрация" за водните атракциони продължават през целия летен сезон. Следи се дали на плажовете, където се извършва такава дейност, има обособени коридори, през които безопасно да преминават.

"Друго, което се съблюдава, е дали тези, които предоставят услугата, имат инструкции за безопасност, дали поддържат дневник, в който да пише на кого е предоставена атракцията и че това лице е инструктирано. Джетовете, които се отдават под наем трябва да са оборудвани със средства за безопасност и с бърз бутон за стоп. Той се използва в случай, че лицето падне и джета трябва да спре автоматично или да има дистанционно, с което от брега ако се забележи, че човека извършва опасни маневри да бъде спрян. Този, който управлява джета трябва да е със спасителна жилетка, да не е употребил алкохол, да не е малолетен и сам да управлява", обясни още началникът на "Морска администрация"- Бургас.